| کد خبر: 178888 |

◄ شهروندان تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه از مردم خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند.

تین نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه از مردم خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی در برنامه رادیو تهران خطاب به تمام ایرانیان گفت: از هرگونه سفر به گرجستان در صورت عدم نیاز و اجبار خودداری کنند تا ایران بتواند در یک سازوکار مشخص چرایی این مشکل و مصائبی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی ایجاد کرده را روشن کند و آن‌ها تکلیف این رفت‌وآمد ایرانیان را اعلام کنند.

او به لغو روادید بین دو کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی ایرانیان توسط گروه‌های مافیایی که مجوز لازم را ندارند تحت عناوین خرید مسکن و بحث‌های  توریستی به این کشور می‌روند و مدارک لازم را ندارند و بهانه‌ای را به دست نیروهای گرجستان می‌دهند، اما با همه این‌ها باعث نمی‌شود که نسبت به رفتار دولت گرجستان گلایه نکنیم.

قاسمی درباره رسیدگی به وضع پناه‌جویان ایران در برخی مرزها از جمله صربستان و گرجستان گفت: اصولا سیاست ایران و وزارت خارجه درباره همه ایرانیان در همه نقاط جهان یک سیاست مشخص و روشن است و آن حمایت از حقوق مسلم آن‌هاست در قبال سایر دولت‌ها و تا جایی که ممکن باشد وزارت خارجه چه مستقیم و چه از طریق سفارت‌خانه‌هایش این حقوق را پیگیری می‌کند.

او تاکید کرد: ما با حساسیت ویژه برخی مسایل که برای برخی ایرانیان در مرزهای زمینی و هوایی گرجستان اتفاق افتاد را در تهران و تفلیس دنبال می‌کنیم و در حال مذاکره هستیم و یک‌بار سفیرشان دراین‌باره احضار شده است. هم‌چنین برنامه‌های دیگری را هم در دست اقدام داریم. برای ما این مسایل بسیار حساس است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ممانعت پلیس فرودگاه گرجستان از ورود یک زن ایرانی و بازداشت به مدت بیش از ۲۰ ساعت  که با رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس‌ نیز همراه بوده است، اظهار کرد: اخبار مربوط به این خانم را دیده‌ایم و با جدیت مساله را دنبال می‌کنیم و هم‌زمان سفارتمان ماموریت گرفته است که از نزدیک این مساله را دنبال کند.

قاسمی در پاسخ به این‌که ظاهرا گفته شده که این فرد دیپورت شده و به ترکیه بازگردانده شده است؟ گفت: بله.

وی گفت: ما در هفته‌ها و یکی دو ماه گذشته این اخبار را داشتیم که در مرزهای هوایی و زمینی این کشور تعدادی ایرانی دیپورت شدند. ما این رفتار دولت گرجستان را مورد انتقاد قرار می‌دهیم و مراتب ناراحتی ما به سفیرشان ابلاغ شد و برنامه‌هایی داریم که ظرف یکی دو روز گذشته انجام می‌دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.