| کد خبر: 177609 |

توضیح سخنگوی وزارت خارجه: منظور ظریف از پولشویی، فرد یا نهاد خاصی نبود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مکانیسم مالی اروپا به دلایل مختلفی با کُندی مواجه است و توقع ما این است که این تعهد خود را هرچه سریعتر عملیاتی کنند.

تین نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مکانیسم مالی اروپا به دلایل مختلفی با کُندی مواجه است و توقع ما این است که این تعهد خود را هرچه سریعتر عملیاتی کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد پیرامون ارائه برنامه مالی اروپا اظهار داشت: اراده اروپا و به خصوص سه کشور اروپایی عضو برجام که کشورهایی متعهد به برجام هستند برای ما مشخص است و این توقع وجود دارد که آنها بتوانند هر چه سریعتر مکانیسم‌های مورد نیاز ایران را عملیاتی کنند.

وی گفت: متاسفانه این روند به دلایل مختلف تا حدی با کُندی مواجه است و توقع ما از سه کشور اروپایی متعهد به برجام که بیان‌کننده این اصل بودند که ایران در برجام بماند و آنها هم تعهدات خود را عملیاتی خواهند کرد این است که هر چه سریع‌تر به نتیجه لازم دست یابند.

قاسمی افزود: تا حدی برخی ابهامات برای اجرایی شدت مکانیسم مالی اروپا وجود دارد ولی هیچ کدام از این مسائل دلیل بر نشدن کار نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: امیدواریم اروپا در این مقطع زمانی آنچه را که شفاهی متعهد شده است به منصه ظهور و عملیات برساند و این یک مساله درون اروپایی است و ما همچنان امیدوار هستیم تا این سه کشور اروپایی توان واقعی خود را نشان دهند و اروپایی ها جایگاه حقیقی خود را پیدا کنند.

وی در خصوص اظهارات ظریف در مورد پولشویی نیز خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گونه درخواستی از سوی آقای اژه‌ای دریافت نکردیم و به نظر می رسد بیان آن نماینده محترم ‌ مجلس همچون دیگر بیانات گذشته ایشان با واقعیت تطابق ندارد و به نظر می رسد بر اثر توهم یا سوتفاهم این موضوع را مطرح کردند.

قاسمی ادامه داد: در خصوص بحث پولشویی هم بیان آقای ظریف شفاف و روشن بود و نیازی به روشنگری بیشتر نیست. وزیر خارجه از آسیبی جدی در ساختار اقتصادی صحبت کردند و قطعا اولین نفری هم نیستند که در کشور از این موضوع بحثی به میان آوردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: آقای ظریف با توجه به اهمیت این مساله در برهه فعلی و لزوم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی این موضوع را مطرح کردند و در صحبت های خود نه فرد و نه نهاد خاصی را متهم به این کار نکردند بلکه از یک بیماری و واقعیت در ساختار اقتصادی کشور صحبت کردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.