| کد خبر: 178729 |

◄ مدیرعامل علی‌بابا: تخفیف بلیت را از محل سودمان می‌دهیم/دفاتر خدمات مسافرتی: علی بابا دامپینگ می‌کند

مدیرعامل سایت علی‌بابا در جلسه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران عنوان کرد که ما امروز بالای 10 هزار تا بلیت داخلی صادر می‌کنیم که اگر تخفیفی هم در آن می‌دهیم از محل سودمان است که در راستای آن مدیران تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی در واکنش به این موضوع گفتند؛ عملکرد شما مشابه دامپینگ است.

تین نیوز

مدیرعامل سایت علی‌بابا در جلسه انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی ایران عنوان کرد که ما امروز بالای 10‌هزار تا بلیت داخلی صادر می‌کنیم؛ اگر تخفیفی هم در آن می‌دهیم از محل سودمان است که در راستای آن مدیران تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی در واکنش به این موضوع گفتند؛ عملکرد شما مشابه دامپینگ است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نیما قاضی در جلسه انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران عنوان کرد: مجموعه علی‌بابا هدفش این است که بتواند تجربه شایسته یک سفر را ایجاد کند و در بخش اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات گردشگری کارهای نو انجام بدهد.

وی در ادامه عنوان کرد: ما دنبال این بوده‌ایم که راه‌حلی در خصوص چگونگی استاندارها قیمت‌های بلیت پیدا بکنیم.

قاضی با بیان این‌که علی‌بابا یک شرکت دانش‌بنیان است که مبنای خود را بر روی استفاده از تکنولوژی گذاشته است، بیان کرد: بنده معتقدم عده‌ای در این میان غرض‌ورزی و شیطنت کردند که باعث شد در این میان یک تقابل پیش بیاید.

وی در خصوص این‌که آیا تخفیف در کارمزد بلیت غیرقانونی است یا خیر، توضیح داد: به نظر بنده قانون درجاهایی کاستی‌هایی دارد و در برخی موارد نیز تکلیف آن مشخص نشده است. از همین‌رو لازم است که ساختار بازار اصلاح شود تا همه بتوانند با فرصت‌های برابر رقابت کنند.

قاضی تنش میان سایت علی‌بابا و انجمن دفاتر خدمات مسافرت و جهانگردی ایران را مشابه دعوای صنف تاکسی‌داران و اسنپ دانست و افزود: ما دنبال این هستیم که نقاطی را پیدا کنیم که در راستای آن هم به صنف سود برسانیم و هم به مردم.

در ادامه این جلسه حرمت‌اله رفیعی رئیس انجمن با بیان این‌که به‌هیچ‌عنوان قصد ندارم هیچ یک از اجزای این صنف متضرر شوند، گفت: هر یک از دفاتر ما که از نرخ کارمزد تخفیف بدهند جرم مرتکب می‌شوند.

رفیعی به رقابت مضر در تخفیف کارمزد برخی از سایت‌های فروش اینترنتی بلیت هواپیما اشاره کرد و افزود: برخی از دفاتر این توانایی و ظرفیت و تبلیغات خاص را ندارند، در آن زمان یک رقابت مضر ایجاد می‌شود و در نهایت باعث ورشکستگی دفاتر خدمات مسافرتی خواهد شد.

در ادامه مدیرعامل سایت علی‌بابا در توضیح این‌که آیا بر اساس قانون شما امکان تخفیف دادن در نرخ بلیت را دارید یا خیر، بیان کرد: ما در عمده قرارداد ایرلاین‌ها چنین بندی را نداریم و حتی در برخی از قراردادهای ایرلاین‌ها به‌وضوح اشاره کرده‌اند که تا چه میزان آژانس حق تخفیف به روی بلیت را دارد.

رفیعی در واکنش به سخنان مدیرعامل سایت علی‌بابا، گفت: آقای قاضی اگر بخواهید وارد این فضاها بشوید آن‌وقت بنده مستنداتی را ارائه می‌دهم که حتی شما از آن درصد هم بیش‌تر تخفیف داده‌اید. در قراردادهای ایرلاین‌ها نیز به‌وضوح قید شده است که نمی‌توان از کارمزد در قیمت‌های تخفیف داد.

مدیرعامل علی‌بابا با اظهار به این‌که ما به دنبال این هستیم که به مردم و آژانس‌ها سود برسانیم به همین دلیل پلتفرمی را طراحی کرده‌ایم، تصریح کرد: ما اگر هم تخفیفی می‌دهیم از محل سودمان است.

او گفت: ما روی همان بلیت پرواز داخلی که برای هیچ‌کس کار کردن به روی آن صرفه ندارد کار می‌کنیم و ما کاری را که قبلاً دستی انجام می‌شد امروز به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهیم. امروز سایت علی‌بابا در روز بالای 10هزار تا بلیت داخلی را با بهترین خدمات ارائه می‌دهیم.

 در این جلسه تعدادی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی نیز حضور داشتند که در انتقاد با مدیران علی‌بابا عملکرد آن‌ها را مشابه دامپینگ دانستند.

در نهایت این جلسه سه‌ساعته در فضایی متشنج بدون نتیجه و با مطرح شدن مشکلات صنفی که جای آن در نشست خبری نبود، پایان یافت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.