| کد خبر: 178720 |

◄ جلسه انجمن دفاتر خدمات مسافرتی با علی بابا به هرج و مرج کشیده شد

نشست خبری نحوی فروش بلیت داخلی و خارجی و سایت‌های فروش آنلاین در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به هرج‌ومرج کشیده شد.

تین نیوز

صبح امروز در حالی نشست خبری نحوی فروش بلیت داخلی و خارجی و سایت‌های فروش آنلاین در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با حضور رئیس و هیات مدیره این صنف و قاضی مدیرعامل سایت فروش اینترنتی علی‌بابا برگزار شد که در نهایت این جلسه به هرج‌ومرج کشیده شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در ابتدای این نشست خبری حرمت‌اله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران عنوان کرد: همه مستحضر هستید که حدود 2 سال گذشته ترکیه در شرایط بسیار بحرانی قرار داشت که قاعدتاً این کشور باید در راستای آن بحران، فلج می‌شد اما صنعت گردشگری این کشور اجازه نداد که این کشور از پا در بیاید.

وی در ادامه عنوان کرد: مدیران و مسئولان ما شعار گردشگری سر می‌دهند اما در واقعیت هیچ اهمیتی برای این صنعت قائل نیستند.

رفیعی با بیان این‌که صنعت گردشگری در ایران در هر مسائلی در رتبه آخر ازلحاظ اهمیت و توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: ما را متهم به گران‌فروشی کرده‌اند این  در حالی است که ما از خود محصولی نداریم و فروشنده محصول دیگران هستیم و دفاتر ما بلیتی را به فروش می‌رسانند که نرخ‌گذاری آن را کس دیگری کرده است.

او در ادامه با اظهار به این‌که زمانی که بلیت نرخ اربعین 3 میلیون تومان شد نسبت به گرانی آن در جلسه ستاد اربعین اعتراض کردم و حتی اعلام کردم همین 2 میلیون 200 هزارتومانی که به فروش می‌رسانید نیز گران است، بیان کرد: این در حالی است که وزیر  اعلام می‌کند که دفاتر گران‌فروشی می‌کنند و باید با آن‌ها برخورد شود.

رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی به موضوع تخفیف‌های سایت‌های آنلاین فروش بلیت اشاره کرد و گفت: سایت‌ها حق تخفیف در کارمزد را ندارند. 

وی با اعلام این‌که ما بخشنامه داریم که اگر کسی بخواهد کارمزد را تخفیف بدهد عین تخلف است، گفت: یا باید این کارمزد حذف شود یا اگر قرار است گرفته شود کسی حق تخفیف در آن را ندارد.

او با بیان اینکه مدتی است که در رسانه‌ها این‌گونه القا شده که انجمن دفاتر خدمات مسافرتی قصد مقابله با ارزان‌فروشی را دارند، گفت: کسی که ایستاد و ارز را به ارز نیمایی برای صنعت گردشگری برگرداند شخص بنده بودم حال امروز اعلام می‌شود که بنده قصد مقابله با ارزان‌فروشی را دارم.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به این‌که تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز در هیچ صنعتی به اندازه صنعت گردشگری اثرگذار نبوده است، اعلام کرد: مردم نباید به ارز 9 و 10 هزارتومانی عادت کنند و ارز باید به همان ارز 4 هزار و 200 تومانی بازگردد، بنده برای این اتفاق تلاش خواهم کرد اما به‌قدری صاحبان قدرت زیاد هستند که نمی‌دانم موفق خواهم شد یا خیر.

او گفت: همه می‌دانید که بنده به چه میزان مخالف عوارض خروج از کشور بودم. بنده بارها اعلام کرده‌ام که اگر شما این عوارض را افزایش می‌دهید باید برای آن خدماتی ارائه بدهید این در حالی است که بنده به‌طور کل با افزایش عوارض خروج از کشور مخالف هستم.

رفیعی خاطرنشان کرد: این عوارض خروج از کشور یک مهمان ناخوانده در مقطع زمان جنگ بود که قرار بود به‌صورت موقت اجرایی شود اما این عوارض سر سفره دائمی ما نشست بعد از آن نیز کردند 70 تومان و سپس به 440 هزار تومان رسید اما سؤال اینجاست که این عوارض در کجای صنعت گردشگری هزینه می‌شود؟ شماهایی که پول صنعت گردشگری را از جیب این صنعت برمی‌دارید کجا آن را هزینه می‌کنید؟ در این صنعت چه اتفاقی افتاد آیا یک هتل اضافه شد یا راهی ساخته شد؟

این فعال گردشگری ضمن انتقاد به اخذ مالیات از دفاتر، اظهار کرد: مالیات باید از صنعت گردشگری حذف شود تا این چرخ به گردش در بیاید. در حالی ما شعار صنعت گردشگری سر می‌دهیم که هرروز شاهد کم‌تر شدن توریست به کشور هستیم. شما بروید مقایسه کنید که قیمت یک هتل 5 ستاره در ترکیه به چه میزان است و ببینید که ما در ایران با چه قیمتی آن هتل را ارائه می‌دهیم. شاید هتل‌دار هم حق داشته باشد که گران بگیرد ولی عرض بنده این بوده است که این هتل‌دار را از اخذ مالیات معاف کنید و به آن سوبسید بدهید و از قبل کاری که در این صنعت ایجاد می‌شود آن قدر مالیات و دارایی بگیرید  چرا که به قدری دایره این صنعت وسیع است که بتواند پوشش مالیاتی را جبران کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.