| کد خبر: 173599 |

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد:

◄ پایان عملیات پروازی حج تمتع 97

کاهش 40 درصدی تاخیرهای پروازی حج در فرودگاه بین‌المللی امام رخ داد.

تین نیوز

عملیات پروازهای حج 97 با بازگشت بیش از 23 هزار زائر خانه‌خدا و انجام مجموع 179‌سورتی پرواز به پایان رسید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل ازشرکت شهر فرودگاهی امام (IKACNews)، علی رستمی با اشاره به پایان پروازهای حج‌تمتع سال 97 اظهار کرد: 23‌هزار و 233‌زائر در عملیات بازگشت حجاج که از تاریخ چهارم تا بیست و پنجم شهریورماه به طول انجامید، از فرودگاه‌های جده و مدینه به فرودگاه بین‌المللی امام منتقل شدند.

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام تصریح کرد: میزان تاخیر پروازهای حج در دو فاز رفت‌وبرگشت در سال 96 به‌طور میانگین 85‌دقیقه بود که این عدد در سال 97‌کاهش چشمگیری داشت و به 38‌دقیقه تقلیل یافت.

رستمی با اشاره به انتقال 797‌تن بار در عملیات پروازهای بازگشت حج عنوان کرد: از مجموع 88 سورتی پرواز، 64 پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» و 24 مورد توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: مفتخریم که اعلام نماییم طی نظرسنجی‌های به‌عمل‌آمده، رضایت‌مندی زائران و مسئولان سازمان حج و زیارت از خدمات و فضای فرهنگی و معنوی فرودگاه نسبت به سال‌های گذشته به‌صورت چشمگیری افزایش‌یافته است.

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام، در پایان گفت: جداسازی بخشی از ترمینال یک، در نظر گرفتن محل استراحت و تعبیه نمازخانه مستقل، تردد جانبازان از جایگاه تشریفات دولتی، تعبیه پارکینگ ویژه مستقبلین، نصب ویدئووال برای مشاهده آنلاین زائران حج و تحویل بار سریع و مناسب بخشی از خدمات صورت گرفته برای حجاج در فرودگاه بین‌المللی امام بود.

پرونده عملیات حج‌تمتع 97 که از بیست و سوم مردادماه آغازشده بود، با انجام آخرین پرواز در فرودگاه بین‌المللی امام در ساعت 03:55 روز بیست و پنجم شهریورماه بسته شد و حجاج محترم از هشت استان کشور طی 88 سورتی پرواز به کشور بازگشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.