| کد خبر: 166654 |

منطقه آزاد اروند قابلیت تبدیل شدن به نقطه پایلوت در گردشگری و میراث را دارد

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: پیشینه ارزشمند منطقه آزاد آروند درخصوص دفاع مقدس در کنار ظرفیت‎‎های این منطقه و ابنیه‎ تاریخی این قابلیت را دارا است که این منطقه را به یک نقطه پایلوت در گردشگری و میراث تبدیل کند.

تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: پیشینه ارزشمند منطقه آزاد آروند درخصوص دفاع مقدس در کنار ظرفیت‎‎های این منطقه و ابنیه‎ تاریخی این قابلیت را دارا است که این منطقه را به یک نقطه پایلوت در گردشگری و میراث تبدیل کند.

به گزارش تین‌نیوز، علیرضا ایزدی یکشنبه شب (30 اردیبهشت 97) در حاشیه گشایش نمایشگاه "آشنایی با بناهای تاریخی و ثبت‎ملی منطقه‌ آزاد اروند" در موزه آبادان اظهار داشت: در آبادان و خرمشهر نیاز است تا در سه حوزه میراث، گردشگری و صنایع دستی کار کنیم.

او ادامه داد: پیشینه ارزشمند این منطقه درخصوص دفاع مقدس در کنار ظرفیت‎های‎های منطقه آزاد و ابنیه‎ تاریخی این قابلیت را دارا است که این منطقه را به یک نقطه پایلوت در گردشگری و میراث تبدیل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به موزه آبادان تأکید کرد: موزه باستان‎شناسی آبادان یکی از موزه‎های مورد توجه در کشور است که البته برای تجهیز کمی و کیفی نیازمند توجه بیشتر  است.

او ابراز امیدواری کرد: بتوان با آماده‎سازی و مرمت اساسی برخی آثار در سطح منطقه وضعیت بهتر و مطلوب‎تری برای بازدید عموم فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، ایزدی با بیان این‎ که در مقوله گردشگری، سرمایه‌گذارانی مایل به همکاری هستند و اتفاقات خوبی نیز در این زمینه رخ داده است اظهار کرد: در کنار پتانسیل سازمان میراث فرهنگی کشور و تسهیلات و اقدامات جانبی این سازمان، باید شاهد حضور سرمایه گذاران در حوزه گردشگری باشیم و از طرفی باتوجه به پتانسیل منطقه آزاد و حضور گردشگران و برداشته شدن ویزا در این منطقه بتوان بازار خوبی را در حوزه گردشگری خارجی داشت.

او توریست‌درمانی و توریست سلامت را نیز یکی دیگر از مباحثی دانست که می‎توان برای آن در منطقه آزاد برنامه ریزی و تأکید کرد: باید در بحث صنایع دستی به ویژه حصیر، آموزش و فرهنگ‎سازی آن و نیز معرفی پتانسیل‎های منطقه معرفی بهتری داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.