| کد خبر: 166626 |

◄ راه‌آهن یزد برای برگزاری رویداد یزد 2019 آماده می‌شود

مدیرکل راه‌آهن یزد برنامه‌های عمرانی برای برگزاری رویداد یزد ۲۰۱۹ را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن یزد  برنامه‌های عمرانی برای برگزاری رویداد یزد ۲۰۱۹ را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز،  سید مصطفی داوودی گفت: مهم‌ترین برنامه عمرانی راه‌آهن یزد در سال جاری تکمیل خط دوم راه‌آهن بافق-زرین‌شهر در این استان است.

او هزینه لازم برای احداث این خط را  ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد اعلام  کرد و گفت: تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این پروژه هزینه شده است.

داوودی به  طول 200 کیلومتری خط راه‌آهن بافق-زرین‌شهر اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم عمده کار این خط را در سال ۹۷ به اتمام رسانده و در سال ۹۸ از آن بهره‌برداری کامل کنیم.

او در ادامه گفت: مسقف کردن سکوهای ۱ و ۲ ایستگاه راه‌آهن یزد به مساحت  ۱۳ هزار مترمربع از  دیگر پروژه‌های این اداره کل عنوان کرد.

مدیرکل راه‌آهن یزد در ادامه گفت: هزینه این طرح در حدود ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده و اکنون پیشرفت فیزیکی آن نزدیک به۸۰ درصد است. امیدواریم این پروژه را تا پایان تابستان به اتمام برسانیم.

مدیرکل راه‌آهن یزد به بهسازی ایستگاه راه‌آهن شهر یزد بر اساس شهرسازی ریل پایه اشاره کرد و گفت: هزینه بهسازی این ایستگاه ۵۰ میلیارد ریال است که امسال ۲۰ میلیارد ریال در فاز اول این پروژه هزینه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، او تصریح کرد: شبانه‌روز حدود ۳۰ رام قطار مسافری در محدوده استان یزد تردد می‌کنند و حدود ۱۵ هزار مسافر توسط راه‌آهن جابجا می‌شوند که ۳۰۰۰ نفر از آن‌ها مبدأ یا مقصدشان یزد است.

داوودی گفت:  احداث موتورخانه‌های گرمایشی ایستگاه‌های اردکان و میبد، بهسازی نمازخانه ایستگاه نایین، و بهسازی ایستگاه راه‌آهن بافق به‌عنوان باقی پروژه‌های عمرانی راه‌آهن یزد در سال ۹۷ نام برد.

او گفت: آخرین رویداد «ایستگاه بعدی» در سال ۲۰۱۷ در شهر مادرید برگزارشده است. در این نشست راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد داد با توجه به ثبت جهانی شهر یزد و ایستگاه راه‌آهن ویژه این شهر، رویداد بعدی در یزد برگزار شود که موردپذیرش قرار گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.