| کد خبر: 16275 |

اعلام آمادگی فنلاند و اوکراین برای حضور کشتی‌های تفریحی در دریای مازندران

تین نیوز | مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بحث گردشگری دریایی باید به‌صورت موضوع ملی دیده‌ شود، گفت: هم اکنون دو کشتی تفریحی از اوکراین و فنلاند آمادگی دارند تا به دریای مازندران هدایت شوند.
 
دلاور بزرگ‌نیا با بیان اینکه گردشگری دریایی یکی از ظرفیت‌های مازندران محسوب می‌شود که باید تقویت شود، گفت: تاکنون به بحث گردشگری دریایی به شکل علمی در استان توجه نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع دریا و آماده‌سازی بسترهای لازم عزم ملی می‌طلبد، اظهار داشت: به طور کلی بحث گردشگری دریایی باید به ‌صورت موضوع ملی دیده ‌شود و در این ‌راستا از سرمایه‌ها و اعتبارات ملی بهره‌گیری شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در حوزه ترددهای دریایی بین کشورها اقداماتی صورت‌ گرفته‌ است، افزود: هنوز این سرمایه‌گذاری‌ها به نتیجه نهایی نرسیده ‌است.
 
بزرگ نیا بیان‌ داشت: قریب به سه یا چهار سرمایه‌گذار برای ساخت اسکله دریایی و حوضچه‌های آرامش در استان آمادگی کامل دارند.
 
وی با اعلام اینکه در حال حاضر دو کشتی تفریحی از اوکراین و فنلاند آمادگی دارند تا به دریای مازندران هدایت شوند، گفت: تحقق این امر منوط به تایید تردد کشتی‌ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مازندران است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: نشست‌هایی نیز با حضور سرمایه‌گذاران و سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد و قرار است مشخصات فنی این کشتی‌ها ارائه شود.
 
بزرگ‌نیا اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی مازندران نیز اعلام کرده در صورت تردد این شناورها در دریای مازندران می‌توانند از بنادر امیرآباد، نوشهر و فریدونکنار برای پهلوگیری و جابه‌جایی مسافر استفاده کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای بحث گردشگری دریایی در مازندران مستلزم توجه بیشتر مسئولان استانی و کشوری است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.