| کد خبر: 150708 |

به علت بدحالی دو مسافر

وزیر بهداشت بر لزوم معرفی توانمندی های ایران در بخش گردشگری سلامت تاکید کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، معرفی توانمندی های کشور در بخش گردشگری سلامت، هماهنگی بین بخشی دستگاه های مسئول به ویژه وزارت خارجه و رایزنی های فرهنگی خارج از کشور و عزم همگانی برای رونق گردشگری را از الزامات توسعه گردشگری سلامت کشور عنوان کرد.

تین نیوز

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، معرفی توانمندی های کشور در بخش گردشگری سلامت، هماهنگی بین بخشی دستگاه های مسئول به ویژه وزارت خارجه و رایزنی های فرهنگی خارج از کشور و عزم همگانی برای رونق گردشگری را از الزامات توسعه گردشگری سلامت کشور عنوان کرد.

به گزارش ایرنا در روز شنبه، رونق گردشگری در همه بخش ها از وعده های دکتر حسن روحانی در رقابت های انتخاباتی سال 92 و 96 بوده است و رونق گردشگری سلامت نیز به عنوان بخش موثر رونق این صنعت در دستور کار برنامه ریزان به ویژه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص وعده ها و برنامه های دولت دوازدهم برای توسعه و رونق گردشگری به ویژه در بخش سلامت و پزشکی گفت: امیدوارم در دور جدید فعالیت دولت دکتر روحانی در دولت دوازدهم با تغییرات جدی که در حوزه گردشگری اتفاق می افتد، رونق توریسم سلامت را نیز شاهد باشیم.

وی با بیان نگاه مثبت دولت دکتر روحانی به ویژه در دولت دوازدهم به رونق گردشگری، اضافه کرد: واقعیت این است که آنچه که مربوط به وزارت بهداشت است، افزایش توانمندی علمی و مهارتی جامعه پزشکی، توسعه خدمات آموزشی و پژوهشی در دانشگاه ها و به حداقل رساندن فاصله علمی و تجهیزاتی و مهارتی با دنیای مدرن پزشکی است.

وی ادامه داد: این مزیت ها به برکت وجود افراد علاقه مند و دانشمند و وطن دوست در کشور فراهم شده و مهم این است که تسهیلاتی برای گردشگران فراهم شود.

وی افزود: مهمترین فعالیت در این راستا معرفی توانمندی های ایران است که این کار وزارت خارجه است، همچنین رایزن های فرهنگی در سفارتخانه های ایران در دیگر کشورها این وظیفه را بر عهده دارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بین بخشی برای رونق این صنعت، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز به عنوان متولی این صنعت باید در جهت نقل و انتقال و همچنین ساخت هتل و معرفی جاذبه های توریستی کشور به ویژه بخش سلامت و پزشکی برنامه ریزی کند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: مشکل عمده برای توسعه گردشگری، صنعت پزشکی نیست، صنایع جانبی این صنعت نظیر هتل و حمل و نقل مسافر، هواپیما و به ویژه امور مربوط به ویزا باید به صورت پکیج جامع به مشتری ارائه شود و امیدواریم در دولت دوازدهم با همت و اراده قوی که برای رونق گردشگری وجود دارد و با توجه به پیگیری دکتر روحانی رییس جمهوری، تحول در این حوزه را شاهد باشیم.

اقدامات وزارت بهداشت برای راه اندزی هتل بیمارستان ها

نخستین «هتل بیمارستان» در خاورمیانه در خیابان گاندی تهران با حضور جمعی از پزشکان و سفرای کشورهای خارجی، گشایش یافت.

این هتل بیمارستان دارای 100 تخت بیمارستانی و 100 سوییت برای اسکان خانواده بیمارانی است که برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر می کنند.

این هتل بیمارستان در طرحی پنج ساله و سرمایه گذاری150پزشک ایرانی که گروهی از آنان ساکن آلمان، انگلیس، آمریکا، اتریش، فرانسه و استرالیا هستند، ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات وزارتخانه تحت مسئولیت خود در راستای رونق این صنعت و اقدامات انجام شده در این بخش نیز افزود: همه ما در بخش های دولتی و غیر دولتی باید به این باور برسیم که می توان از رونق گردشگری به ویژه در بخش سلامت و پزشکی به تولید ثروت برسیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد:اگر چنین اراده ای وجود داشته باشد باید سیاستی مداوم و رو به کمال اتخاذ کرده و و محوریت آن هم طبیعتا بایستی با بنگاه های اقتصادی و سازمان میراث گردشگری باشد، حتما وزارت بهداشت، کشور، وزارت خارجه و اطلاعات و همچنین بانک مرکزی نیز باید کمک کنند.

عضو کابینه دوازدهم تصریح کرد: به عقیده من، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در انجام وظایف مربوط به رونق گردشگری، بسیار جلوتر از دیگر سازمان هاست و امید است، از این ظرفیت بالقوه حداکثر استفاده را ببریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد:معتقدم که خدمات پزشکی در ایران هم به لحاظ کیفیت هم به لحاظ قیمت، قابل مقایسه با کشورهای منطقه نیست ولی باید دید که سهم آنها از تورسیم سلامت چقدر بالابوده و استفاده ما از این میزان چقدر است.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با همکاری موثر سازمان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعامل بین بخشی، با برداشتن گام های بلند در دولت دوازدهم، بیش از گذشته در موضوع رونق گردشگری موفق شویم.

به گزارش ایرنا بازار گردشگری سلامت در جهان، 100 میلیارد دلار درآمد سالانه تولید می کند و برآورد شده است که سالانه بیش از 7 میلیون نفر تنها با هدف دریافت خدمات گردشگری سلامت سفر می‎کنند.

آمارهای جهانی صنعت گردشگری را دومین صنعت پردرآمد می دانند و از حوزه سلامت به عنوان سومین بازار پردرآمد در جهان یاد می شود که در کشورهای پیشرفته بیش از 10درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می دهد.

گردشگری سلامت در سال 2012، 100 میلیارد دلار درآمدزایی داشته و در همین سال سهم کشورهای اسلامی از درآمدهای جهانی گردشگری سلامت تنها 3 میلیارد دلار و ایران 350 میلیون دلار بوده است.

این میزان درآمد با وجود جاذبه ها و قابلیت های ایران بسیار ناچیز است، زیرا بر اساس بررسی های انجام شده هر گردشگر سلامت در ایران سه برابر گردشگران عادی ارز آوری دارد.

چشمه های آب گرم و سرد معدنی، پیشرفت های تکنولوژیکی و علمی پزشکی، گیاهان دارویی و طب سنتی، اقلیم های ویژه جغرافیایی و زیست بوم های گوناگون از ظرفیت هایی است که می توان از آن در راستای توسعه گردشگری سلامت از آن استفاده کرد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.