| کد خبر: 138033 |

گردشگران چه کشورهایی برای درمان به ایران سفر می‌کنند؟

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت اعلام کرد: گردشگرانی از عراق، جمهوری آذربایجان،ارمنستان و حوزه خلیج فارس بیشترین مراجعان درمانی به ایران در یک سال گذشته بوده‌اند.

تین نیوز

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت اعلام کرد: گردشگرانی از عراق، جمهوری آذربایجان،ارمنستان و حوزه خلیج فارس بیشترین مراجعان درمانی به ایران در یک سال گذشته بوده‌اند.

 

محمدعلی فیاضی با اشاره به فعالیت قانونی ۳۵ موسسه گردشگری سلامت در ایران، به ایسنا گفت: سال گذشته ۱۰۵ هزار تبعه‌ی خارجی از طریق این موسسه‌ها در سامانه وزارت بهداشت، ثبت اطلاعات شده‌اند. این گردشگران که برای استفاده از خدمات درمانی و پزشکی به ایران سفر کرده‌اند، بیشتر از کشورهای عراق، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و حوزه خلیج فارس بوده‌اند.

او ادامه داد: از میان این موسسه‌ها، ۱۴ واحد مجوز بند ب (اجرای تور گردشگری) ندارند و ۲۱ موسسه دارای این مجوزِ رسمیِ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستند که با توجه به تایید وزارت بهداشت، تمام این موسسه‌ها هم‌اکنون، فعالیت قانونی و تاییدشده‌ای در زمینه‌ی گردشگری سلامت دارند که اطلاعات آن‌ها نیز در وزارت بهداشت موجود است. ترجیح ما هم بر این است که پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان‌های ایران حتما از طریق موسسه‌های مجاز انجام شود.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت، به پذیرش گردشگران خارجی در برخی بیمارستان‌های ایران به شیوه‌ی سنتی و دلالی اشاره کرد و افزود:لازم است وزارت بهداشت، اقدامات جدی‌تری در این زمینه انجام دهد و مصوبه‌ای الزام‌آور برای بیمارستان‌ها داشته باشد تا از طریق آن ۳۵ موسسه، اتباع خارجی پذیرش شوند، چرا که با این کار، راه همکاری و ارتباط با گروه‌های غیررسمی و دلال‌ها بسته می‌شود. همچنین می‌طلبد وزارت بهداشت ضوابط تنبیهی در این‌باره داشته باشد، مثلا در صورت تخطی از قوانین، اعتبار سنجی و اعتبار بخشی بیمارستان را ابطال کند تا مانع گسترش این رویه‌ی نادرست شود.

فیاضی گفت: متاسفانه در حال حاضر نه تنها اقدامی برای جلوگیری از تخلفات در حوزه گردشگری سلامت صورت نمی‌گیرد، بلکه همچنان برخی از بیمارستان‌ها به همکاری و ادامه‌ی ارتباط با دلال‌ها تمایل بیشتری نشان می‌دهند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.