| کد خبر: 148733 |

ملکشاهی:

محدودیت صدور ویزای آمریکا خلاف موازین حقوق بشر است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه محدودیت صدور ویزای آمریکا برای کشورها چون ایران خلاف موازین حقوق بشر است، گفت: ترامپ علیرغم ادعای احترام به ملت ایران با تمدید این قانون، دشمنی با مردم را نیز ثابت کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه محدودیت صدور ویزای آمریکا برای کشورها چون ایران خلاف موازین حقوق بشر است، گفت: ترامپ علیرغم ادعای احترام به ملت ایران با تمدید این قانون، دشمنی با مردم را نیز ثابت کرد.

الهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص تمدید محدودیت صدور ویزای آمریکا برای اتباع ایرانی، گفت: قانون ضد مهاجرپذیری ترامپ خلاف مقررات حقوق بشر است، افراد به دلایل مختلف تحصیلی، پزشکی و درمان، فعالیت اقتصادی یا ارتباط با خانواده و اقوام به آمریکا مهاجرت می‌کنند که ایجاد مانع بر سر آنها نقض حقوق بشر است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آمریکا به دورغ خود را سردمدار حقوق بشر دانسته و نسبت به برخی کشورها اعتراضات نابه‌جا می‌کند، حال اینکه همین قانون خلاف حقوق بین‌المللی است.

وی با بیان اینکه هر کشوری می‌تواند شرایطی برای ورود ملت‌ها ایجاد کند، گفت: ایجاد شروط برای ورود طبیعی است اما ایجاد مانع برای ورود خلاف قوانین است.

ملکشاهی معتقد است: ترامپ در سازمان ملل علیه ایران مباحثی را به نوعی مطرح کرد که با دولت ایران مشکل داشته و برای ملت ایران احترام قائل است حال آنکه تمدید قانون ضدمهاجرپذیری بعد از چند روز نشان داد که با ملت ایران نیز سر دشمنی دارد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کذب رفتار و عمل آمریکا برای همگان روشن شده ضمن آنکه تمدید این قانون نیز امری سیاسی است، هرچند تاثیر و تبعات منفی برای کشور ما نخواهد داشت زیرا دولت ایران ارتباطی با آمریکا نداشته و ملت نیز از ظرفیت سایر کشورها می‌توانند استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ با اعمال تغییراتی در قانون منع مهاجرتی، کشورهای ونزوئلا، چاد و کره شمالی را به لیست ممنوعیت مسافرت به ایالات متحده اضافه و کشور سودان را از فهرست قانون منع مهاجرتی خارج کرد. بدین ترتیب 8 کشور ایران، سوریه، لیبی، یمن، سومالی، کره شمالی، ونزوئلا و چاد، لیست به‌روزشده کشورهایی است که اتباع آن اجازه مسافرت یا مهاجرت به آمریکا را ندارند.

گفتنی است دونالد ترامپ درباره این تغییرات، در توئیتر خود نوشت: «تامین امنیت آمریکا اولویت شماره یک من است. ما به کسانی که نتوانیم با اطمینان بررسی‌شان کنیم، اجازه ورود نمی‌دهیم.»

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.