| کد خبر: 147790 |

موازی‌کاری درگردشگری دریایی هرمزگان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: تمرکز اصلی ما بر روی گردشگری دریایی است اما متاسفانه این حوزه پر ظرفیت متولی ندارد و این حوزه دچار موازی‌کاری است.

تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: تمرکز اصلی ما بر روی گردشگری دریایی است اما متاسفانه این حوزه پر ظرفیت متولی ندارد و این حوزه دچار موازی‌کاری است.

 
به گزارش خبرنگار مانا از بندرعباس، محسن ضیایی در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری با گرامیداشت این هفته، اظهار کرد: متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم آن‌طور که باید در زمینه گردشگری دریایی ورود کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت دریایی هرمزگان، تمرکز اصلی‌مان در حوزه گردشگری دریایی است، اضافه کرد: متولی اصلی گردشگری دریایی هرمزگان مشخص نیست و موازی کاری‌های بسیاری وجود دارد که موجب سرگردانی سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان این بخش می‌شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان همچنین با بیان اینکه وجود 14 جزیره در هر کشوری شاید منبعی عظیم در حوزه گردشگری باشد، گفت: متأسفانه در کشور ما از این ظرفیت بهره کافی برده نشده و دلیل آن این است که تنها به اسم و در ظاهر 14 جزیره داریم.
 
ضیایی بیان کرد: جزیره‌های قشم و کیش به لحاظ سازمانی از حوزه اختیارات ما خارج و اکثر جزایر دیگر نیز نظامی و نفتی‌اند و عملاً تنها هرمز و لارک را داریم!
 
این مقام مسئول با بیان اینکه وجود 14 جزیره، منبعی عظیم در حوزه گردشگری است، تصریح کرد: با این وجود، متأسفانه ما تنها به اسم و در ظاهر 14 جزیره داریم و عملا در این زمینه هیچ گونه اقدامی نشده است.
 
وی یکی از دلایل عقب‌افتادگی هرمزگان در صنعت گردشگری را اطلاع‌رسانی و معرفی ضعیف استان دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثراً به‌اشتباه، اصرار در معرفی هرمزگان تنها از بعد صنعتی و تجاری آن دارند و ابعاد گردشگر پذیر آن را نادیده می‌گیرند از آن گذشته ضعف همکاری‌های بین بخشی و اجرا نشدن قانون‌های مربوط به مشوق‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری به‌وسیله سایر دستگاه‌ها، از دیگر موانع پیشرفت صنعت گردشگری استان است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به اینکه درخواست‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان می‌شود که به دلیل همین موانع اجرایی نمی‌شوند، بیان کرد: در استان‌هایی مانند اصفهان و آذربایجان شرقی توانسته‌اند از مشوق‌های قانون‌ها به‌خوبی برای پیشرفت صنعت گردشگری خود استفاده کنند اما اداره‌های دولتی هرمزگان در این زمینه کوتاهی می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: توسعه گردشگری و افزایش درآمدهای این حوزه در استان، همکاری تمامی ادارات ذی‌ربط را می‌طلبد.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.