| کد خبر: 147300 |

از سوی دبیر سابق کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی عنوان شد

◄ توسعه فراگیر گردشگری دریایی چگونه ممکن است؟

شایسته است به‌منظور ایجاد اشتغال و توسعه فراگیر گردشگری دریایی به این بخش از محل وجوه اداره شده توجه بیشتری صورت گیرد.

تین نیوز

مشاور سابق مدیرعامل در امور خصوصی سازی و دبیر سابق کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی گفت:  شایسته است به‌منظور ایجاد اشتغال و توسعه فراگیر گردشگری دریایی به این بخش از محل وجوه اداره شده توجه بیشتری صورت گیرد.

به گزارش تین‌نیوز، عبدالکریم رزازان با بیان این مطلب، یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی اقدامات مؤثری  در دو دهه گذشته در خصوص توسعه مسافرت دریایی انجام داده است که بر کسی پوشیده نیست.

وی در یک گروه مجازی متشکل از کارشناسان حوزه بنادر و دریانوردی، همچنین در قالب پیشنهاد به «هادی حق‌شناس» معاون جدید امور دریایی سازمان بنادر، افزود: این اقدامات باعث شد شناورهای پیشرفته‌ای وارد این بخش شده و شناورهای فرسوده و ناایمن که هرساله حوادث دلخراشی برای مردم عزیزمان به‌وجود  میآورد خارج گردد که با توجه به این‌که این مهم در بخش توسعه گردشگری و تفریحی دریایی مورد توجه مقام وزارت و همچنین مسئولان بالا رتبه کشوری نیز می‌باشد شایسته است به‌منظور ایجاد اشتغال و توسعه فراگیر گردشگری دریایی، به این بخش از محل وجوه اداره شده توجه بیشتری صورت گیرد.

این کارشناس حوزه دریایی و دریانوردی اظهار کرد: همچنین در زمانی که مسئولیت وجوه اداره شده سازمان زیر مجموعه اداره کل بنده بود با حمایت آقای راستاد و زحمات آقای صحرایی طرحی را در کمیته مصوب کردیم که بازسازی و نوسازی لنج‌های فرسوده در دستور کار قرار گیرد.

رزازان خاطرنشان کرد: در همین رابطه اقدامات ارزشمندی صورت گرفت حتی با دستور آقای سعیدنژاد بنده موظف به پیگیری حمایت مالی از محل صرفه جویی مصرف سوخت در وزارت نفت شدم، پیگیری‌ها داشت به نتیجه می‌رسید که بازنشسته شدم.

وی افزود: طبق اطلاع به‌دست آمده امسال نیز بودجه برای انجام پروژه از طرف سازمان تخصیص داده شده است که یقینا با انجام این اقدام ملی نه تنها اشتغال در صنعت دریایی به‌وجود خواهد آمد بلکه سطح ایمنی دریایی برای قشر زحمت‌کش لنج داران  نیز فراهم می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس پیشکسوت حوزه دریایی گفت: همچنین واگذاری فعالیت‌های دریایی به بخش‌های غیر دولتی در مقایسه با فعالیت‌های بندری کمتر و حضور سرمایه‌گذران داخلی نیز در این بخش کمرنگ است.

وی تاکید کرد: معتقدم در اختیار داشتن حاکمیت دریایی با جدا شدن فعالیت‌ها منافاتی ندارد و این نگرانی نباید باعث عدم حضور سرمایه‌گذران داخلی گردد. برای مثال چرا خرید لایروب باید از بودجه سازمان تامین  شود؟

رزازان اظهار کرد:  طبق مطالعات اینجانب اکثر کشورهای صاحب نام با یک مدل اقتصادی که برای سرمایه گذار جذابیت دارد این نوع سرمایه گذاری را از بدنه دولت جدا کرده‌اند.از این نوع فعالیت‌ها در بخش دریایی بسیار  است مانند سیستم های کمک ناوبری و... که امید است این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.