| کد خبر: 145607 |

سلحشوری در دیدار با سفیر صربستان در ایران؛

لغو روادید بین ایران و صربستان نشان از عزم مقامات برای ارتقاء ارتباطات است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و صربستان تاکید کرد که ارتباطات دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و صربستان می تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد.

تین نیوز

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و صربستان تاکید کرد که ارتباطات دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و صربستان می تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، پروانه سلحشوری رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و صربستان ظهر امروز( دوشنبه 13/6/1396) با دراگان تودورویچ سفیر صربستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

سلحشوری در ابتدای این دیدار با اشاره با روند رو به رشد مناسبات در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور گفت: ارتباطات دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و صربستان می تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس افزود : گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و صربستان از هر اقدامی در راستای توسعه و گسترش مراودات در بخش های مختلف بویژه ارتباطات پارلمانی فیمابین استقبال و حمایت می کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری در ایران و صربستان را موتور محرکه مراودات دو کشور دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری می تواند به آشنایی هرچه بیشتر دو ملت و استفاده از ظرفیت های موجود در دو کشور منجر شود.

وی با اشاره به لغو روادید میان دو کشور گفت: لغو روادید میان ایران و صربستان به توسعه صنعت توریسم و گردشگری و تسهیل در مراودات اقتصادی میان بخش های خصوصی دو کشور کمک می کند.

سلحشوری در پایان بر تبادل هیأت های پارلمانی و سیاسی و رایزنی های مستمر میان مقامات ایران و صربستان تأکید کرد.

در ادامه این دیدار دراگان تودورویچ سفیر صربستان با اشاره به وجود بسترهای فراوان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در صربستان و ایران گفت : باید با برنامه ریزی صحیح در زمینه های مختلف به تحکیم و تقویت تبادلات میان دو کشور کمک کرد.

سفیر صربستان افزود: لغو روادید میان دو کشور نشان دهنده عزم مقامات دو کشور جهت ارتقاء ارتباطات و تحکیم دوستی دو ملت بیش از پیش گذشته است.

تودورویچ در پایان بر آشنایی هرچه بیشتر بخشهای خصوصی و فعالان اقتصادی دو کشور از یکدیگر تأکید کرد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.