| کد خبر: 130688 |

لغو روادید بیشتر از ایران برای کشورهای دیگر آورده ارزی و توریستی داشته است

تین نیوز
نایب رئیس فراکسیون میراث فرهنگی با بیان اینکه افزایش میزان ورود گردشگران نیازمند ارائه خدمات متناسب استانداردهای بین المللی است، گفت: لغو روادید بیشتر از ایران برای کشورهای دیگر آورده ارزی و توریستی داشته است.
 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شهاب نادری با اشاره به ضرورت جذب گردشگر از کشورهایی که روادید آن‌ها با ایران لغو شده است،گفت: متاسفانه با وجود تلاش مسئولان سیاسی برای لغو روادید ایران با برخی کشورها اما مسئولان گردشگری نتوانسته‌اند این فرصت را با جذب توریست مصادره به نفع کرده و برای کشور ارزآوری داشته باشند؛ درحالی که کشورهای مقابل این فرصت را به خوبی شناسایی کرده و توانسته‌اند سالانه میلیون‌ها ایرانی را به سرزمین‌‎های خود جذب کنند.

 

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران به عنوان کشوری چهار فصل و دارای جاذبه‌های متنوع گردشگری، قدرت جذب بالای گردشگران را دارد اما هنوز برنامه‌ریزی مدونی برای آن دنبال نمی‌شود، در حالی که کشورهای کوچکی همچون ارمنستان و تاجیکستان با جدی گرفتن لغو روادیدشان با ایران، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای جذب گردشگر ایرانی کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید با نگاه به کشورهایی که از فرصت لغو روادید بهره ‌برده‌اند این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهند، افزود: تبلیغات به همراه کاهش قیمت‌ها و ارائه تسهیلات مناسب از جمله مواردی است که مسئولان باید برای دستیابی به نتیجه مطلوب در این زمینه به آن توجه کنند.

 

نادری افزود: متاسفانه هزینه سفر به برخی از مناطق کشور مانند جزیره کیش، قشم و غیره بسیار گران‌تر از سفر به کشورهای خارجی منطقه است که این امر موجب گرایش بیشتر ایرانیان به سفرهای خارجی شده است؛ به عنوان مثال حضور گردشگران ایران در کشور گرجستان رشد چندین درصدی داشته است در حالی که گردشگران گرجستانی در ایران حضور چندانی ندارند.

 

نایب رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مناطق آزاد در مجلس با اشاره به اینکه امروزه ساخت هتل، ارائه ویزای فرودگاهی و غیره می‌تواند در ایجاد رونق صنعت گردشگری تاثیر بسزایی بگذارد، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد که برای افزایش میزان ورود گردشگران باید خدمات ارائه شده در حوزه گردشگری را به سطح استانداردهای بین المللی رساند و در این میان برنامه ریزی مستمری داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.