| کد خبر: 135643 |

ساخت اسکله چوبی در ساحل بندر گز طی امسال

در راستای ساماندهی توریسم دریایی در نوار ساحلی گلستان و نیز در ادامه پروژه تکمیل کمپینگ ساحلی بندر گز، اسکله چوبی در این بندر احداث خواهد شد.

تین نیوز
در راستای ساماندهی توریسم دریایی در نوار ساحلی گلستان و نیز در ادامه پروژه تکمیل کمپینگ ساحلی بندر گز، اسکله چوبی در این بندر احداث خواهد شد.

 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: شهرستان بندر گز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری استان گلستان در طول نوار ساحلی این استان محسوب می شود.
 

ابراهیم کریمی گفت: توسعه زیرساختهای گردشگری در سواحل بندر گز در دستور کار اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و نیز استانداری قرار گرفته است.


این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به ساخت کمپینگ ساحلی بندر گز اشاره کرد و اذعان داشت: این پروژه از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته به منظور ساماندهی توریسم دریایی در ساحل بندر گز محسوب می شود.


به گفته وی، طی سال های گذشته محوطه سازی، اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی سایت، آسفالت مسیر دسترسی، احداث سرویس بهداشتی، احداث آلاچیق و احداث نمازخانه در ساحل این شهرستان در قالب پروژه کمپینگ ساحلی بندر گز ایجاد شده است.


این مقام مسئول در استان گلستان خاطرنشان ساخت: همچنین محوطه سازی پارکینگ، روشنایی محوردسترسی شنا، ساماندهی محل شنای بانوان و احداث ساختمان پلیس گردشگری در ساحل بندر گز از دیگر اقدامات صورت گرفته به منظور تکمیل پروژه ساخت کمپینگ ساحلی در این شهرستان توریستی استان گلستان بوده است.


وی افزود: امسال نیز تلاش می شود همچون چند سال اخیر، تکمیل ساخت کمپینگ ساحلی بندر گز را در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قرار گیرد.


کریمی بیان داشت: به همین منظور برنامه های پیشنهادی تعریف شده از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در راستای تکمیل پروژه کمپینگ ساحلی بندر گز به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه شده است.


مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در صورت موافقت سازمان میراث فرهنگی و تامین اعتبارات لازم برای اجرایی شدن این پروژه ها از منابع ملی، امسال پروژه های تکمیلی ساخت کمپینگ ساحلی بندر گز اجرایی خواهد شد.


وی ایجاد طرح سالم سازی دریا در بندر گز مطابق با استانداردهای لازم را یکی از مهمترین این اقدامات در ساحل بندر گز عنوان کرد و گفت: در این راستا تفکیک فضای شنای بانوان و آقایان با امکانات لازم امسال انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در استان گلستان همچنین از انجام برنامه ریزی ها به منظور نصب دوش های پرتابل ساحلی در طرح های سالم سازی دریای بندر گز خبر داد.


وی یادآور شد: هر چند در حال حاضر مکانی در ساحل بندر گز به عنوان طرح سالم سازی این بندر در نظر گرفته شده است اما طرح سالم سازی دریای فعلی از استانداردهای لازم برخوردار نیست.


مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اضافه کرد: در راستای ساماندهی توریسم دریایی در نوار ساحلی گلستان و نیز در ادامه پروژه تکمیل کمپینگ ساحلی بندر گز، اسکله چوبی در این بندر احداث خواهد شد.


به گفته وی، در صورت موافقت سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وی گردشگری و نیز تامین اعتبارات لازم این اسکله چوبی در بندر گز احداث خواهد شد.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.