| کد خبر: 135416 |

یک کارشناس هوانوردی مطرح کرد؛

◄ بحث انتزاع هوانوردی از حمل‌ونقل نشان‌دهنده عدم شناخت این حوزه است

پیشنهاد انتزاع حوزه هوانوردی از حوزه حمل‌ونقل و یا تقلیل این بخش استراتژیک تا حد حوزه گردشگری نشان‌دهنده عدم اطلاع و شناخت کافی از جایگاه استراتژیک صنعت حمل‌ونقل هوایی است.

تین نیوز

  پیشنهاد انتزاع حوزه هوانوردی از حوزه حمل‌ونقل و یا تقلیل این بخش استراتژیک تا حد حوزه گردشگری نشان‌دهنده عدم اطلاع و شناخت کافی از جایگاه استراتژیک صنعت حمل‌ونقل هوایی است.

 

به گزارش تین‌نیوز، یک کارشناس هوانوردی با بیان این مطلب گفت: سیاست‌گذاری و اجرا در حوزه حمل‌ونقل نیازمند یکپارچگی با نگاه استراتژیک است و به همین دلیل با انتزاع بخش هوانوردی از  وزارت راه و یا ادغام آن با بخش گردشگری مخالفم.

 

حمید اکبری‌مقدم در گفت‌وگو با تین‌نیوز خاطرنشان کرد: البته واگذاری بخش‌های تصدی‌گری در تمام حوزه‌ها از جمله بخش هوانوردی مانند اداره فرودگاه‌ها و شرکت‌های هوایی به بخش غیر دولتی - اگر واقعا خصوصی باشند در گذشته نهادهای بدتر از دولت به بهانه خصوصی‌سازی فقط مالکیت این بخش‌ها را در اختیار گرفته و از دولت هم بدتر اداره کردند- می‌تواند با استفاده از تجربه کشورهای موفق در این زمینه، کارآمدی آن را افزایش داده و به تدریج کشور، جایگاه از دست داده خود را در صنعت حمل‌ونقل هوایی باز پس گیرد.

 

وی در مورد آینده وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: در مورد بخش مسکن و شهرسازی، با تشکیل وزارتخانه‌ای شامل بخش‌های مسکن و شهرسازی در وزارت فعلی به علاوه بخش‌هایی در وزارت کشاورزی مانند منابع طبیعی که به حوزه زیست شهری و روستایی مربوط می‌شود و همچنین معاونت عمرانی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها به منظور سیاستگذاری یکپارچه و کلان در حوزه شهری و روستایی موافقم.

 

این کارشناس تاکید کرد:  هم اکنون با پخش وظایف و اختیارات در وزارتخانه‌های مختلف شاهد از بین رفتن منابع کشور در این حوزه تا حد ایجاد بحران‌های متعدد در زیست انسانی کشور هستیم که تشکیل وزارت شهرسازی و امور شهری می‌تواند سیاستگذاری یکپارچه و نظارت بر شهرداری‌ها را - که هم اکنون با اخلال همراه است - به نتیجه رساند.

 

قابل ذکر است برخی فعالان بخش هوانوردی با توجه به دیدگاه‌هایی که در مورد آینده وزارت راه و شهرسازی پس از انتزاع مطرح می‌شود، موضوع ادغام نظام هوانوردی در نظام گردشگری را پیشنهاد می‌دهند.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.