| کد خبر: 134957 |

◄ انتزاع وزارت راه و شهرسازی و آینده بخش هوانوردی

درحالی‌که سرنوشت وزارت راه و شهرسازی با توجه به تصمیم دولت برای انتزاع وزارتخانه‌هایی که 6 سال پیش شتابزده در هم ادغام شدند، همچنان مبهم است، گمانه‌زنی‌ها نیز در مورد وزارتخانه‌ای که قرار است پس از انتزاع تشکیل شود، ادامه دارد.

تین نیوز

  درحالی‌که سرنوشت وزارت راه و شهرسازی با توجه به تصمیم دولت برای انتزاع وزارتخانه‌هایی که 6 سال پیش شتابزده در هم ادغام شدند، همچنان مبهم است، گمانه‌زنی‌ها نیز در مورد وزارتخانه‌ای که قرار است پس از انتزاع تشکیل شود، ادامه دارد. 

 

به گزارش تین‌نیوز، در این‌بین برخی فعالان و صاحب‌نظران بخش هوانوردی نیز با توجه به تاثیری که تصمیم‌گیری در مورد تفکیک وزارت راه و شهرسازی بر بخش هوانوردی دارد، در این مورد دیدگاه‌های خاص خود را مطرح می‌کنند به طوری‌که در کنار گزینه‌های مختلفی که برای آینده این وزارتخانه مطرح می‌شود، برخی کارشناسان این بخش، موضوع ادغام نظام هوانوردی در نظام گردشگری را نیز پیشنهاد می‌دهند.

 

این پیشنهاد بدان جهت مطرح می‌شود که  با توجه به اثر مهم اقتصادی حمل‌ونقل هوایی در صنعت گردشگری تنظیم سیاست‌های یکپارچه بین حمل‌ونقل هوایی و حوزه گردشگری و ادغام این دو حوزه و سیاست‌گذاری یکسان، می‌تواند موجب توسعه بیش از پیش صنعت هوایی و صنعت گردشگری شود.

 

این درحالی‌ است که علیرضا منظری کارشناس حوزه هوانوردی در یک گروه تلگرامی پیشنهاد دیگری را مطرح می‌کند و می‌گوید:  یک گزینه دیگر می‌تواند تفکیک بخش حمل‌و‌نقل از مسکن و شهرسازی با تجدید ساختار باشد. به این صورت که به تدریج و با مطالعه لازم بخش تصدی زیرساخت تماما به بخش خصوصی واگذار شود و فقط سیاستگذاری آن باقی بماند و در بخش بهره برداری‌ها هم کم کم تصدی آن مانند اداره بندر و اداره فرودگاه و اداره هواپیمایی و حمل و نقل هوایی به بخش غیر دولتی واگذار شده و بخش سیاستگذاری و حاکمیتی آن باقی بماند و گردشگردی را هم به آن اضافه کنند.

 

در عین‌حال امیر شیرزادگان از دیگر کارشناسان این حوزه نیز معتقد است:  یک سناریوی دیگر  می‌تواند استقلال کامل صنعت هوانوردی و منفک شدن آن از وزارت راه و شهرسازی تحت عنوان وزارت صنعت هوانوردی با زیر مجموعه توریسم وهتل‌داری و مناطق زیارتی، توریستی، تجاری باشد چرا که اهمیت این صنعت برای کشور ما کمتر از صنعت نفت نیست.

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    وزارت راه و ترابری اگر مستقل بشه خیلی بهتره حمل و نقل کشور مجموعه ای بزرگه و ربطی به مسکن نداره حمل و نقل در کشور حرف اول را میزنه

  • ت ی 0 0

    با ادغام وزارت راه و مسکن بخش عظیم حمل و نقل کشور یتیم ماند ه است