| کد خبر: 268321 |

اعلام زمان شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی مدت زمان برپایی سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را ۲۴ روز و حد فاصل ۲۴ اسفند امسال تا ۱۷ فروردین سال جدید اعلام کرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی مدت زمان برپایی سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را ۲۴ روز و حد فاصل ۲۴ اسفند امسال تا ۱۷ فروردین سال جدید اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی - جلسه ستاد سفرهای نوروزی وزارت راه و شهرسازی به ریاست سید کمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و با حضور اعضا و نمایندگان شرکت ها و سازمان های حمل و نقلی تابعه روز چهارشنبه25 بهمن ماه در ساختمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در این نشست ابتدا اعضا و نمایندگان گزارشی از عملکرد سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی در نوروز ۱۴۰۲ و سپس برنامه ها و تمهیدات سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را تشریح کردند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این نشست، اهمیت مدیریت و نظارت بر سفرهای نوروزی ۱۴۰۳، همچنین حفظ آمادگی برای سفرهای اربعین پس از اتمام سفرهای نوروزی را مورد اشاره قرار داد و زمان سفرهای نوروزی سال جدید را ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ماه اعلام کرد.

وی خطاب به اعضا و نمایندگان شرکت ها و سازمان های تابعه خاطرنشان کرد: باید توزیع بلیت مسافر در تمام بخش های حمل و نقل ساماندهی و دست دلالان و چارترکنندگان از سفرهای نوروزی کوتاه شود. همچنین برای تعیین نرخ بلیت ناوگان حمل و نقل مسافر در هفته آینده جلسه ای برگزار و متناسب با سفرهای کوتاه، متوسط و بلند، نرخ مناسب با رعایت حال مردم و شرکت های حمل و نقلی در ایام برگزاری سفرهای نوروزی در وزارت راه و شهرسازی تعیین و اعلام می شود.

هادیان فر سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را با توجه به آغاز سفرهای اربعین پس از آن، بزرگ ترین عملیات حمل و نقلی دانست و بر «به کارگیری ظرفیت کامل ناوگان حمل و نقل جاده ای، هوایی، ریلی و دریایی»، «حفظ ایمنی ناوگان حمل و نقل»، «توزیع عادلانه بلیت ناوگان حمل و نقل مسافر و نظارت بر سامانه فروش»، «لزوم توجه و نظارت بر سامانه پایش عملکرد» و «ایجاد سامانه های نظرسنجی از مردم و تحلیل و گزارش گیری در طول این ایام» تاکید کرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: باید شرایط برای سفرهای نوروزی پیش رو به گونه ای دگرگون شود تا تمامی اقشار جامعه، عموم مردم، دولت و سایر دستگاه ها از خدمات وزارت راه و شهرسازی در این ایام رضایت کامل داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی حمل و نقل  و ایمنی راه ها در سفرهای نوروزی تصریح کرد: در این خصوص همه دستگاه ها و سازمان های عضو کمیسیون ایمنی راه ها نقش بر عهده دارند که انتظار می رود نقش خود را به خوبی ایفا کنند تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری تلفات و جراحت ناشی از سوانح رانندگی به حداقل ممکن برسد.

حسین مذنب مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست، نظارت دستگاه های تابعه این وزارتخانه بر خدماتی که در فرودگاه ها، پایانه ها، ایستگاه ها، بنادر، شرکت های ارائه کننده خدمات و فروش بلیت، مجتمع های خدماتی-رفاهی بین راهی، همچنین رتبه بندی و نحوه نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل را مهم دانست و خواستار ارائه گزارش با هدف ارزیابی عملکرد و اقدام به موقع از سوی ستاد وزارت راه و شهرسازی شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.