| کد خبر: 267809 |

رشد ۴۰.۵ درصدی ترانزیت کشور در سال جاری

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از رشد ۴۰.۵ درصدی ترانزیت کشور در ۱۰ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از رشد ۴۰.۵ درصدی ترانزیت کشور در ۱۰ ماه سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سیدکمال هادیانفر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی، در ۱۰ ماه نخست امسال مجموعاً ۱۲ میلیون و ۶۶۱ هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۰.۵ درصد افزایش داشته است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین در این مدت 10 ماه، ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی به ترتیب با عملکرد ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تن و ۸ میلیون و ۵۶۱ هزار تن، افزایش ۸۸.۵ و ۲۵.۲ درصدی را نسبت به ده ماهه نخست سال ۱۴۰۱ رقم زده است.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترابری کشور افزود: از مجموع عملکرد فوق، سهم حمل ونقل جاده ای و ریلی به ترتیب برابر با ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و یک میلیون و ۲۶۱ هزار تن است که در بخش های جاده ای و ریلی، به ترتیب رشد ۴۶ درصدی و یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق شده است.

هادیان فر ادامه داد: در دی امسال و با تداوم رشد جهش گونه ترانزیت ماهانه در سال جاری، عملکرد یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۱۳۸ تن حاصل شده که بدین ترتیب، رشد نقطه به نقطه ۸۷ درصدی نسبت به دی سال قبل ثبت شده است.

وی یادآور شد: در این ماه، ترانزیت جاده ای کالاهای نفتی و غیرنفتی به ترتیب با عملکرد ۶۱۵ هزار و ۸۱۹ تن و ۸۲۳ هزار و ۳۱۹ تن، افزایش ۳۷۴ درصدی و ۴۲.۱ درصدی را نسبت به دی سال گذشته داشته و ترانزیت ریلی مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی با عملکرد ۱۶۷ هزار تن، رشد ۱۲.۱ درصدی داشته است.

به گفته هادیان فر، در دی سال جاری، به ترتیب افزایش ۱۹۳ درصدی و ۴۱ درصدی ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در این ماه نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماهه سال گذشته و همچنین؛ به ترتیب افزایش ۸۵ درصدی و ۲۵ درصدی ترانزیت جاده ای و ریلی در این ماه نسبت به میانگین کل عملکرد مشابه ماهانه ۱۲ ماهه سال گذشته محقق شده است.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: تحول ترانزیت یکی از ارکان سیاست های کلی و احکام برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور است و از آن جا که دولت مکلف به اجرای کامل و دقیق این برنامه است، معاونت حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی با توجه به مسئولیت ها و مأموریت های محوله در این حوزه، ایجاد انسجام حداکثری و تحول آفرین در سطح وزارت خانه و هم افزایی مؤثر فرابخشی را در دستور کار اولویت دار قرار داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.