| کد خبر: 255026 |

ثبت اطلاعات شناسنامه و آسیب ۲۷۵ هزار دستگاه پل در سامانه تحت وب مدیریت پل و ابنیه فنی کشور (BMS)

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ثبت اطلاعات شناسنامه فنی و بازرسی پل ها و ابنیه فنی کشور با مشارکت دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور در حال تکمیل است.

تین نیوز

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ثبت اطلاعات شناسنامه فنی و بازرسی پل ها و ابنیه فنی کشور با مشارکت دفتر نگهداری رویه و ابنیه فنی و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور در حال تکمیل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمزه ذاکری رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری این سازمان با بیان این مطلب گفت: تا فروردین ماه سال جاری، مشخصات شناسنامه و آسیب ۲۷۵ هزار دستگاه پل به همراه تصاویر مربوطه با بهره گیری از اپلیکیشن هوشمند سامانه جامع راهداری، بصورت برخط در سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی کشور (BMS) بارگذاری شده است.

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری این دستاورد مهم را نتیجه مشارکت فعال بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارشناسان ادارات کل استانها خواند و افزود: مدیریت شبکه زیرساخت راه های فنی کشور مستلزم پیاده سازی و بکارگیری روش های مناسب ارزیابی و بازرسی به منظور برنامه ریزی و تخصیص هدفمند منابع مالی و افزایش سطح خدمت دهی است.

وی افزود: یکی از پیش نیازهای این مهم، تشکیل بانک اطلاعات شناسنامه­ ای و بروز رسانی داده ها و همچنین آگاهی از آخرین وضعیت پل ها و ابنیه فنی بصورت یکپارچه با سایر سامانه های حوزه زیرساخت راهداری است.

ذاکری خاطرنشان کرد: شناسنامه کلیه پل های مهم و اصلی در شبکه راه های شریانی تکمیل شده و بر اساس نتایج برداشت وضعیت خرابی ها و انجام محاسبات، میانگین شاخص(BCI) برای ۲۷۵ هزار دستگاه پل برابر با ۸۸ است که در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری اظهار داشت: داشبورد BI سامانه مدیریت پل:ها و ابنیه فنی نیز در حال حاضر ایجاد شده است، همچنین ادارات کل می توانند از طریق سامانه BMS، ضمن مشاهده وضعیت پل ها در سطح استان و شهرستان بر اساس شاخص های بین المللی آسیب، اولویت بندی و گزینه گذاری اقدامات نگهداری و برآورد هزینه ها در سطح شبکه؛ نسبت به مدیریت و برنامه ریزی لازم برای تعمیر و نگهداری پل ها اقدام کنند.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، شایان ذکر است انجام بازرسی های دوره­ ای، بروز رسانی آخرین وضعیت پل ها و ابنیه فنی توسط کارشناسان ادارات کل و توسعه مدل های پیش بینی از مهم ترین برنامه­ های سال جاری این حوزه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.