| کد خبر: 249732 |

◄ دولت و مجلس قدردان بذرپاش باشند

دولت و مجلس با معرفی و رای اعتماد به بذرپاش عملا نشان دادند که مصوبه ای غیر واقعی و نادرست داشته و امکان ساخت یک میلیون مسکن وجود ندارد. و لذا دولت و هم مجلس باید قدردان وزیر جوانی باشند که آنها را از زیر بار تعهدی ناممکن رهانیده است.

تین نیوز

چهار شنبه گذشته که مصادف با 16 آذر بود و روز دانشجو نامیده شده، مجلس یازدهم به مهرداد بذرپاش یک چهره پرسروصدای اصولگرا که در محافل دانشجویی نیز نامی آشنا دارد با 187 رای موافق و 64 رای مخالف و 7 رای ممتنع و 5 رای باطله، رای اعتماد داد. رای اعتماد به مهرداد بذرپاش که جزو جوانترین های کابینه رئیسی است و پنجمین وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی است.

انتخاب بذر پاش فارغ از حاشیه های مختلفی که داشته، اکنون انجام شده و قطعا تمامی بدنه تخصصی وزارت راه  و شهرسازی سعی خواهند کرد او را برای رسیدن به موفقیت و تحقق اهداف تخصصی این وزارت خانه یاری دهد. اما انتخاب بذرپاش بار بزرگی را نیز از دوش دولت و البته متولیان ساخت مسکن برداشت. متاسفانه دولت و مجلس در تصمیمی غیرکارشناسی و بدون توجه به جنبه ها و نیازهای تخصصی و سرمایه ای و ... اقدام به تصویب ساخت 4 میلیون مسکن در طی چهار سال دولت سیزدهم کرده بودند که اغلب کارشناسان این تصمیم را فاقد جنبه های واقعی و تخیلی برشمرده بودند.

در جریان رای اعتماد، وزیر جوان که مدتی نیز رئیس دیوان محاسبات بوده و با اعداد و ارقام بودجه نیز آشنا شده است، هشیاری به خرج داد و با زیرکی از دادن قول برای ساخت 4 میلیون مسکن طفره رفت و حتی با اظهارات خود این مصوبه و تکلیف مالایطاق را زیر سوال برد.

سخنان وی مبنی بر «نزدیک به دو برابر بودجه عمرانی کشور یعنی 2800 هزار میلیارد تومان برای ساخت چهار میلیون مسکن نیاز داریم. پس فکر نکنید اگر از ساخت مسکن کوتاه آییم مقصر دولت است یا برعکس مجلس مقصر است. و همه برای ایران و نظام تلاش می کنیم. مگر می توان برای مردم کاری نکرد». هرچند با بازتاب های مختلفی روبرو شد و حتی باعث شد 80 نماینده کمتر از از آرای مرحوم قاسمی به وی رای دهند، اما گویای حقیقتی دیگر بود که ارزش آن را برای نمایندگان و دولت داشت. با این رای اعتماد عملا یک تکلیف ناشدنی از دوش دولت و وزارت راه و حتی مجلس برداشته شد تا شاید درسی باشد که متولیان از شعارهای نشدنی و تخیلی دست برداشته و به واقعیت های جامعه و مدیریت اقتصادی جامعه توجه نمایند.

چرا که همه شاهدند علیرغم گذشت نزدیک به یکسال و چهارماه از عمر دولت سیزدهم، تاکنون نه تنها هیچ مسکنی ساخته نشده که چشم اندازی برای ساخت و تحویل اولین واحدهای این مسکن وجود ندارد و حتی اقدامات انجام شده برای ثبت نام برای متقاضیان این مسکن ها نشانه هایی از عقب ماندگی بسیار دارد.

اکنون دولت و مجلس با معرفی و رای اعتماد به بذرپاش عملا نشان دادند که مصوبه ای غیر واقعی و نادرست داشته و امکان ساخت یک میلیون مسکن وجود ندارد و لذا دولت و هم مجلس باید قدردان وزیر جوانی باشند که آنها را از زیر بار تعهدی ناممکن رهانیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوروش 1 0

    اگر قرار است کسی وعده یک میلیون مسکن در سال را پس بگیرد ایشان نیست. آن کسی که این وعده نشدنی را در انتخابات داده باید بیاید پای تریبون و شجاعانه آن را پس بگیرد( اولا
    ثانیا) این چه دولت و مجلسی ست که بدون بر آورد هزینه این پروژه ، وعده آن را به مردم میدهند؟ آین همه کارشناس و اقتصاد دان در دولت و مجلس و ستاد انتخاباتی برای چی حقوق میگیرند؟
    ثالثا ) چه کسی جوابگوی هدر رفت اعتبارات و هزینه ها و وقت و انرژی مردم و کارکنان دولت و وزارت راه و شهرسازی و بانک ها در طول این یکسال و اندی است؟

    • کارشناس فنی 0 0

      در این کشور هیچ کسی عذرخواهی نمی کند، هیچ کسی توبیخ نمی شود، اصلا این کارگزاران نماینده خدا هستند و همه شان معصوم هستند!. مگر اینکه قرار باشد از صحنه حذف شود. هیچ دلیلی هم لازم نیست به مردم ارایه شود!

  • داریوش 0 0

    بلی پروزه ای که کار کارشناسی روی ان انجام نشده باشد همینه .