| کد خبر: 246868 |

کاهش ناوگان هوایی و جاده ای نسبت به گذشته، عامل نارضایتی زائران

مدیرکل بازرسی وزارت راه گفت: تعداد اتوبوس های برون شهری و هواپیماها در اربعین امسال نسبت به سال های قبل کاهش زیادی داشت که همین کمبود ناوگان به نارضایتی زائران اربعین دامن زد.

تین نیوز

مدیرکل بازرسی وزارت راه گفت: تعداد اتوبوس های برون شهری و هواپیماها در اربعین امسال نسبت به سال های قبل کاهش زیادی داشت که همین کمبود ناوگان به نارضایتی زائران اربعین دامن زد.

به گزارش تین نیوز، حسین مذنب درباره علت برخی گلایه های مردمی از وضعیت مرزهای زمینی و هوایی و کمبود اتوبوس های اربعین اظهار کرد: سال ۹۸ حدود ۳ میلیون زائر به عتبات مشرف شدند. ولی امسال بعد از دو سال تعطیلی زیارت اربعین، مرزها باز شد که با استقبال گسترده زائران و عاشقان اباعبدالله روبه رو شود؛ همچنین امسال برای نخستین بار روادید عراق لغو شد و استقبال از سفر اربعین در سال جاری بیشتر از پیش بینی ها بوده است. 

اتوبوس های برون شهری به شرکت های بزرگ صنعتی رفتند

وی ادامه داد: امسال پیش بینی ها حاکی از ۵ میلیونی بودن زائران اربعین بود این در حالی است که نسبت به سال ۱۳۹۸ که کمتر از ۳ میلیون زائر به کربلا سفر کرد، تعداد اتوبوس های حمل و نقل جاده ای کمتر شده و بخشی از آنها به دلیل رکودی که در بخش حمل و نقل مسافر جاده ای طی دوره کرونا داشتیم، به بخش صنعت رفتند و وارد ناوگان شرکت های بزرگ صنعتی، فولادی، معدنی، مسی، پتروشیمیایی و… به عنوان سرویس کارکنان این شرکت ها شدند. ضمن اینکه تعداد ناوگان هوایی نیز نسبت به سال ۹۸ کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

کاهش ۵۰ درصدی ناوگان هوایی در دو سال گذشته

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: در سال های گذشته در ایام پیک سفرهای اربعین و در روزهای منتهی به اربعین اباعبدالله (ع)، حداکثر ۱۰۰ هزار نفر از مرزها رد می شدند؛ اما در روزهای اخیر بیش از ۱۲۰ هزار نفر در روز خواهان عبور از مرزهای زمینی بودند؛ آن هم ۱۰ روز مانده تا روز اربعین. لذا به دستور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور قرار شد دستگاه های اجرایی اتوبوس های خود را به سفرهای زائران اربعین اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی ما در وزارت راه، ایام بازگشت از سفر اربعین است که کوتاه تر و فشرده تر خواهد بود و زائران می خواهند در دوره کوتاه تری به کشور برگردند. لذا از مردم می خواهیم تا صبوری کنند تا مشکلات را به تدریج برطرف کنیم.

مذنب درباره علت تجمع مردم و زائران در ترمینال غرب و کمبود ناوگان اتوبوسی اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی آن، ترافیک مسیر ایلام-مهران است که اتوبوس ها در برگشت چند ساعت در ترافیک معطل می شوند و نمی توانند به موقع به پایانه های مسافری برگردند.

پایانه های مرزی امکانات رفاهی خوبی دارند

به گفته این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی، امکانات رفاهی در پایانه های مرزی از لحاظ نصب دستگاه های سرمایشی و آب سردکن های بزرگ نصب شده و نماینده تام الاختیار وزارت راه در پایانه های مسافری از جمله ترمینال غرب تهران به صورت شبانه روزی مستقرند تا قیمت ها کنترل شود.

جلوی انجام پروازی که بلیت را بالاتر از نرخ مصوب فروخته بود، گرفتیم

وی درباره کنترل پروازهای نیز اظهار کرد: به دستور وزیر راه و شهرسازی اگر بلیت تهران نجف بالای ۳ میلیون تومان فروخته شود، اجازه پریدن به هواپیمای آن شرکت داده نمی شود؛ مثلاً چهارشنبه هفته گذشته یکی از شرکت های هواپیمایی بلیت تهران نجف را ۴.۵ میلیون تومان فروخته بود که تا زمانی که شرکت هواپیمایی مابه التفاوت را به مسافران پس نداد، اجازه پرواز به آن هواپیما داده نشد.

ایرلاین هایی که گفتند برای اربعین نمی آییم، بعد از اربعین اجازه پرواز خارجی ندارند

مذنب تصریح کرد: برخی شرکت های هواپیمایی اعلام کردند ما حاضر نیستیم برای پروازهای اربعین مشارکت کنیم، ما هم مشکلی از یا نظر نداریم اما در ایام بعد از اتمام سفرهای اربعین ما هم جلوی پروازهای خارجی این شرکت ها را می گیریم؛ البته به تدریج همه ایرلاین ها بخشی از ناوگان خود را به سفرهای اربعین آوردند.

وی درباره برکناری برخی مدیران ارشد شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) تأکید کرد: دو نفر از مدیران ارشد ایران ایر به دلیل تخلفات در فروش بلیت پروازهای اربعین به دستور وزیر راه و شهرسازی برکنار شدند.؛ تخلف آنها استفاده از شیوه منسوخ فروش حضوری بود که با این کار، نارضایتی هایی برای مسافران ایجاد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.