| کد خبر: 238354 |

پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت هفته حمل و نقل؛

تعیین تکلیف پروژه‌ های پیشران حمل و نقل

وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرا رسیدن هفته حمل‌ونقل را تبریک گفت.

تین نیوز

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرارسیدن هفته حمل‌ و نقل را تبریک گفت.

به گزارش تین نیوز، در متن این پیام آمده است:

«روزها، هفته‌ ها و ایام سرنوشت سازی در تاریخ تحولات صنعت حمل و نقل کشورمان بوده‌ اند که نقشی تعیین‌ کننده در شکل‌ گیری و انسجام شبکه حمل‌ و نقل کشور داشته‌ اند. ۲۶ آذر در زمره چنین ایامی است و هر سال این روز یادآور صدور فرمان تاریخی امام راحل (ره) در سال ۱۳۶۲ در زمینه اعزام کامیون‌ ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشور و تخلیه هر چه سریع‌ تر بنادر به منظور اطمینان دادن به مردم و تامین مایحتاج عمومی آنان است. 

بدون تردید توسعه زیرساخت، نگهداری از آنها و  حمل‌ و‌ نقل کارآمد به عنوان محور توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، حاصل همت تلاشگرانی است که در سخت‌ترین لحظات و شرایط با اهتمام خود، از هیچ کوششی فروگذار نبوده و مصداق بارز آن مجاهدت عاشقان و ایثارگران عرصه حمل‌و‌نقل کشور در لبیک به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی بود که روز حمل و نقل و رانندگان را رقم زدند.

امروز که سی‌ و هشتمین سالگرد آن تصمیم سرنوشت ساز را گرامی می‌ داریم؛ بر خود می‌ بالیم که به سمت استفاده بهینه از توانمندی‌ ها و مدیریت منابع برای توسعه حوزه‌ های حمل‌ و نقل در کشور حرکت می‌کنیم.

تشکیل و راه‌ اندازی صندوق توسعه حمل‌ و‌ نقل کشور با سرمایه اولیه یکصد و نود هزار میلیارد ریال از دارایی‌ های دولت که در اختیار وزارت راه و شهرسازی، سازمان‌ها و شرکت‌ های تابعه و وابسته به آن قرار دارد، نوید بخش تعالی و ارتقا در انجام مأموریت‌ های محوله در این حوزه است.

نهضت جامع حمل‌ و‌ نقل با تکمیل طرح جامع حمل‌ و‌ نقل و نقشه راه عملیاتی سازی آن مبتنی بر زمان‌ بندی مشخص، تدوین نقشه راه بهبود کیفیت ناوگان حمل‌ و‌ نقل در چهار بخش، تدوین نقشه اقدام کریدورهای بین‌ المللی و هاب‌ های لجستیکی، تدوین برنامه عملیاتی برای کاهش تلفات با افزایش ایمنی راه‌ های کشور، و تکمیل پروژه‌ های نیمه‌تمام راه روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

تعیین تکلیف پروژه‌ های پیشران حمل‌ و نقل شامل احصاء و تدوین برنامه زمانبندی پروژه‌ ها، تدوین راهکارهای جذب سرمایه‌ گذار مردمی در طرح‌ های حمل‌ و‌ نقلی و مسکن، معرفی طرح‌ های آزاد راه‌ها و طرح‌ های ریلی و دعوت از سرمایه‌ گذاران برای مشارکت، استفاده از منابع مالی و اموال دستگاه‌ های تابعه برای تامین مالی طرح‌ های اولویت‌ دار حمل‌ و‌ نقل از طریق صندوق توسعه حمل‌ و‌ نقل از اقدامات در حال پیگیری در این حوزه است و رشد و پیشرفت اقتصادی کشور همواره در گرو استفاده مطلوب از حداکثر توان بالقوه بخش‌ های مختلف تجاری و صنعتی خصوصا حمل‌ و‌ نقل کشور است.

هفته حمل‌ و نقل فرصتی گرانمایه برای بازنگری نیازها، بررسی چالش‌ ها، قوت‌ ها و مشکلات توسعه صنعت حمل‌ و‌ نقل به شمار می‌رود.

ضمن تبریک این ایام پرافتخار برای بخش حمل‌و‌نقل، از خداوند سبحان سلامتی و توفیق روزافزون به همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و میهن عزیز اسلامی را مسئلت می‌نمایم.» 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.