| کد خبر: 236752 |

◄ افزایش امیدواری ها نسبت به بهبود عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی

پنجم آبان امسال بود که یکی از انتصاب های مهم در وزارت راه و شهرسازی انجام و علی اکبر صفایی به حکم رستم قاسمی به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد.

تین نیوز

پنجم آبان امسال بود که سرانجام یکی از انتصاب های مهم در وزارت راه و شهرسازی انجام و علی اکبر صفایی با حکم رستم قاسمی به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد.

به گزارش تین نیوز، نگاهی به پیشینه تحصیلی و فعالیت کاری علی اکبر صفایی، بیانگر آشنایی کامل او با بخش بنادر و دریانوردی بوده و همین موضوع امیدواری هایی را برای فعالان این حوزه در مورد بهبود فعالیت ها در این بخش به وجود آورده است.

به نظر می رسد فعالان، ذینفعان و کارشناسان حوزه بنادر و دریانوردی نگرش مثبتی نسبت به این انتخاب دارند به خصوص که صفایی در مراسم معارفه خود در بخشی از سخنانش عنوان کرد که به زودی در سازمان بنادر و دریانوردی تیمی از نخبگان دریایی تشکیل می‌دهد و از تمام ظرفیت‌های نخبگان حوزه دریایی برای تحقق اهداف این سازمان استفاده خواهد کرد.

اظهارات او در مورد مبارزه با فساد نیز موجب خوشبینی نسبت به عملکرد آینده او شده است، آنجا که او گفت: پیشگیری، مبارزه با فساد، حذف گره‌ها و شفاف‌سازی در مجوزها از دیگر برنامه‌های سازمان بنادر خواهد بود.

یکی دیگر از موضوعاتی که توجه فعالان این بخش را به خود جلب کرده، دیدگاه مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی در مورد لزوم توجه به نیروی انسانی بود، آنجا که او عنوان کرد: باید برای 2 دهه آینده نیروی انسانی دریایی کشور برنامه‌ریزی داشته باشیم و در حوزه جذب و آموزش‌ نیروی انسانی اقدام کنیم.

البته نباید از نظر دور داشت که مرور سوابق علمی و کاری او نیز بر امیدواری ها افزوده است چرا که او دارای مدرک کارشناسی بنادر و کشتیرانی‌، کارشناسی ارشد علوم دریایی از دانشگاه جهانی دریانوردی مالمو سوئد و دکتری علوم دریایی (مهندسی دریا) از دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) است.

آن طور که در سایت سازمان بنادر و دریانوردی آمده او فارغ التحصیل دانشگاه جهانی دریانوردی مالمو سوئد با رتبه برتر در بین نمایندگان ۱۴۰ کشور جهان است و بیش از ۲۶ سال فعالیت در حوزه بندری و دریایی کشور را در سمت‎ های مختلف از کارشناسی تا مدیریتی در کارنامه خود دارد و از شناخت و آگاهی کامل نسبت به مسائل و موضوعات این بخش برخوردار است.

معاون دریایی و بندری بندرشهید رجایی، مدیر کل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران، مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در امور دریایی و بندری از جمله سوابق کاری صفایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس دریایی 1 0

    موفقیت مدیرعامل بستگی دارد که مدیران میانی فعلی(مدیران کل) و مدیران پایه فعلی (روسای ادرات) را در بخش دریایی، بندری و مهندسی و اداری مالی را تغییر دهد و تیمی منسجم از مدیران میانی و پایه که هم راستا و هماهنگ با برنامه ها و سیاست های او هستند سر کار بیاورد...با تیم فعلی، سازمان بنادر حتی با مدیرعامل جدید هم به قهقرا می رود...

  • ناشناس 0 0

    کدام امید؟

  • محمد غوثی بوکانی 0 0

    جناب مهندس راستاد نیز همن زومه جناب دکتر صفایی را داشتند اوایل کار تا حدود دو سال اول تقریبا عملکرد مناسب و خوبی در حوزه های تخصصی دریایی و بندری از خود نشان دادند اما به یکباره تغییر جهت دادن و به سرمایه گذاری های غیر ضروری در بعضی از بنادر خصوصا بندر شهید رجایی نشان دادند در حالیکه بندر شهید بهشتی چابهار از اولویت های خاص و ضروری در توسعه ؛ تجهیز و جذب خطوط کانتینری برخوردار بود به فراموشی سپرده شد و عملا بندر شهید بهشتی چابهار بعنوان مرکز تامین و خرید تجهیزات بنادر امام وشهید رجایی تعیین شد و هر چی تجهیزات عملیات توسعه و تخلیه کشتی های حامل کالای اساسی خصوصا غلات به بندر شهید بهشتی وارد شد به بنادر امام و شهید رجایی انتقال داده شد و دست بندر شهید بهشتی چابهار از این تجهیزات کوتاه شد که کاملا مغایر با مصوبات دولت و مفاد قراردادهای خرید و تجهیز بندر شهید بهشتی در طرح توسعه آن بندر بود . نتیجه اینکه با انتقال تجهیزات تخلیه غلات به بنادر امام و شهید رجایی ... رسوب کالاهای اساسی برقم حدود ۸ میلیون تن رسید و کشتی های وارده به بنادر مذکور در انتظار نوبت تامین کامیون و انبار خالی هستند . از حالا مدیرعامل جدید ساز بی پولی را کوک کرده .....