| کد خبر: 236288 |

◄ پیگیری رویکرد هوشمندانه توسعه دیپلماسی حمل‌و‌نقل در اجلاس تراسیکا

جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز(تراسیکا) حضور می یابد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت:جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز(تراسیکا) بر اساس رویکرد هوشمندانه توسعه دیپلماسی حمل‌و‌نقل و به ویژه گسترش همکاری‌های حمل‌و‌نقلی و ترانزیتی با کشورهای همسایه حضور پیدا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا- آسیا- قفقاز، موسوم به تراسیکا به شکل مجازی و به میزبانی جمهوری بلغارستان با حضور جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای عضو، برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

ایران در حال اجرای طرح ابتکاری شبکه ترانزیتی ایران است

شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در خصوص برگزاری نشست امروز ۲۹ مهر ماه به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: نشست امروز متعاقب سلسله نشست‌های کارشناسی طی یک سال گذشته برگزار شد. این نشست با رویکرد روان‌سازی و افزایش ترانزیت و ظرفیت‌سازی توسعه ترانزیت در کشورهای عضو، ارتقای کریدور تراسیکا به یک کریدور دیجیتال، همچنین استانداردسازی فرآیندهای مرزی و تسهیل عبور از مرزها، برگزار شد و اسناد و مدارک لازم به عنوان ملاک‌عمل همکاری کشورها به ویژه در بازه زمانی ۴ سال آینده مبادله شد.

آدم‌نژاد بخشی از دستاوردهای این نشست را برشمرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز (تراسیکا) به عنوان عضو هیات حسابرسی دبیرخانه برای سه سال آینده از سوی اعضا، انتخاب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران در این رویداد، همچون رویدادهای مشابه منطقه‌ای و بین‌المللی بر اساس رویکرد هوشمندانه توسعه دیپلماسی حمل‌و‌نقل و به ویژه گسترش همکاری‌های حمل‌و‌نقلی و ترانزیتی با کشورهای همسایه حضور پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ایجاد و توسعه هرگونه همگرایی منطقه‌ای که در بکارگیری بیشتر از ظرفیت‌های جغرافیایی و زیرساختی جمهوری اسلامی ایران و روان‌سازی ترانزیت از این قلمروی پهناور و مستعد موثر باشد کماکان با جدید پیگیری می‌شود.

تراسیکا کریدور حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی است که کشورهای اروپا، قفقاز و آسیا را به هم متصل می‌کند و ۱۳ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان اعضای اصلی آن هستند. جمهوری اسلامی ایران از سال ۲۰۰۹ به عضویت این کمیسیون بین  دولتی درآمده است و به عنوان شاخه جنوبی آن قلمداد می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مدیر عامل شرکت 1 0

    آقای مهندس آدم نژاد برنامه های اعلامی برای هر کشور عضو در سازمانهای منطقه ای مهم است . ولی نحوه اجرایی سازی آن نیازمند نهاد اداری قوی میباشد . ایا در کدام یک از سازمانهای زیر مجموعه وزارت این امر میسر شده است ؟ آیا استانهای مرزی دارای ساختار اداری قوی هستند ؟ در استانهای مرزی و حتی تهران هر روز ادارات ضعیف و بی مسئولیت شده و به روزمرگی و دور تسلسل خطرناک مبلا شده اند .
    باید برای حضور موثر ایران در عرصه تحولات منطقه ای ، شاهد تغییرات فکری مدیران نیز بود . مدیری که دهها سال است مدیر است و کفایت آن مشخص شده است نگهداشتن آن در آن سمت ظلمی بی پایان است به مردم و مملکت . لذا تقاضا دارم بعنوان فعال بخش اقتصادی کشور یک فرایند برای ساختار اداری تعریف تا این ساختار متناسب با سشیاتهای آتی ارایش گردند والا با مدیران فعلی در تهران ، استان و مرزها و شهرستانها بازهم در جا خواهیم زد و فضا را برای کشورهای منطقه ای هموار خواهیم نمود

  • ناشناس 0 0

    بهترین گزینه ایران برای تقویت جایگاه ترانزیتی اش به دور از تنش ها و سیاست کاری های منطقه در نواحی مرزی شمالی و در ارتباط مستقیم با کشورهای روسیه و قزاقستان و دیگر کشورهای شمال آسیا و اروپا !!! تقویت و افزایش ظرفیت و بالا بردن توان تجهیزاتی بنادر و ناوگان کشتی های ایران در دریای خزر است !!!! ایران می خواهد مستقلا به عنوان نگین ترانزیتی برای کشورهای شمال آسیا و اروپا مطرح شود که بار را آب های آزاد به بنادر شمالی و از طریق دریای خزر به کشورهای مقصد می رساند !!!! باید توان کامل و ویژه ، تقویت و تکمیل شده خود را در بنادر متعدد در دریای خزر نشان بدهد و مشخص کند که می تواند در هر فصلی از سال به هر حجمی بار را دریافت کند و از طریق سیستم توانمند و منسجم ریلی متصل به بنادر شمالی و آزادراهای متعدد خود به بنادر جنوبی و آب های آزاد برساند !!!! اصل این شاه بیت ترانزیتی/صادراتی نشان دادن توان بندری ایران !!! در گسترش بنادر شمالی و معرفی آنها به عنوان بهترین و امن ترین مسیر ترانزیتی است !!!!!