| کد خبر: 235208 |

◄ کاندیداهای معاونت های وزارت راه برنامه خود را منتشر کنند

تین نیوز از افرادی که به عنوان گزینه های مدیریت و ریاست بر شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی مطرح هستند، درخواست دارد طرح ها و برنامه های خود را برای انتشار در اختیار این رسانه قرار داده تا بدین ترتیب زمینه اطلاع فعالان و ذینفعان از این برنامه ها فراهم گردد و در ادامه فعالان این بخش نیز با درج دیدگاه های خود به نقد و بررسی این برنامه ها بپردازند.

تین نیوز

 موضوع انتصاب معاونان وزیر راه و شهرسازی و روسای سازمان ها و شرکت های تخصصی زیر مجموعه این وزارتخانه به بحث داغ محافل حمل و نقلی تبدیل شده است.

به گزارش تین نیوز، در این زمینه اسامی برخی افراد نیز به عنوان گزینه های احتمالی و پیشنهادی برای تصدی این پست ها در گوشه و کنار مطرح است.

اگرچه هیچ کدام از این احتمالات قطعی نیست اما با این حال پیش بینی می شود با توجه به اهمیت و داغ بودن بحث انتخاب معاونان وزیر و روسای سازمان ها و شرکت های تابعه، افرادی که نامشان برای تصدی این مناصب در گوشه و کنار مطرح شده، خودشان نیز از این موضوع مطلع بوده و می دانند ممکن است قرعه مدیریت بر زیرمجموعه های وزارت راه به نام آنان بیفتد.

از دیگر سو، خبرهایی نیز مبنی بر تشکیل کمیته انتصابات در وزارت راه و شهرسازی شنیده شده است که نشان می دهد انتصابات در وزارت راه قرار است هوشمندانه تر از قبل باشد.

بیشتر بخوانید:

با توجه به موارد ذکر شده، این سوال مطرح است که آیا افرادی که نامشان مطرح شده، برنامه و طرحی برای اداره معاونت های وزارت راه یا شرکت و سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه دارند؟ آیا قرار است طرح و برنامه های افراد در کمیته انتصابات و  یا توسط وزیر راه و شهرسازی بررسی شود؟ 

به طور قطع انتظار فعالان و ذی نفعان حوزه های مختلف مرتبط به وزارت راه و شهرسازی این است که اولا کاندیداهای مذکور، برای مدیریت و اداره شرکت ها و سازمان های مورد نظر، طرح و برنامه مدون داشته باشند و ثانیا این برنامه ها را برای اطلاع و آگاهی متخصصان و ذینفعان این حوزه منتشر و در دسترس متخصصان حوزه تخصصی قرار دهند.

در همین راستا تین نیوز از افرادی که به عنوان گزینه های مدیریت و ریاست بر شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی مطرح هستند، درخواست دارد طرح ها و برنامه های خود را برای انتشار در اختیار این رسانه قرار داده تا بدین ترتیب زمینه اطلاع فعالان و ذینفعان از این برنامه ها فراهم گردد و در ادامه فعالان این بخش نیز با درج دیدگاه های خود به نقد و بررسی این برنامه ها بپردازند.

بدیهی است این اقدام نه تنها موجب افزایش اعتماد و حس مشارکت جویی مخاطبان خواهد شد بلکه شناسایی نقاط ضعف و قوت سیاستگذاری های مسئولان را نیز به دنبال داشته و در نهایت به بهبود عملکرد آنان منجر خواهد شد.

 قابل ذکر است که مخاطب این پیام، کاندیداهای سمت های معاون وزارتخانه و مدیران عامل سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه وزارت راه هستند که می توانند برنامه ها و طرح های خود را برای درج در تین نیوز به ایمیل این شبکه خبری به نشانی info@tinn.ir ارسال نمایند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یک مدیر دریایی 11 1

    با سلام

    1- ابتدا آقای رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برنامه تفصیلی خودشان را ارائه دهند تا برسد نوبت کاندیداهای مطرح برای سازمان های زیر مجموعه وزارتخانه. چون وزیر راه و شهرسازی در زمان کسب رای اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنامه تفصیلی ارائه نداد بلکه لیستی از اهداف و سیاست هایش را در حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی اطلاع رسانی کرد. اینکه چگونه و در چه مدت می خواهد به اهداف ذکر شده اش دست یابد مشخص نیست ! و یا مشخص نیست که چگونه می خواهد اقداماتش را کنترل و پایش نماید. و نیز مشخص نیست که ایشان چگونه می خواهد سیاست هایش را اجرائی نماید !

    2- آقای رئیس جمهور در نخستین جلسه هیات دولت به تاریخ 4 شهریور 1400 از وزاری دولت خواسته تا یک گزارش شناخت از وضعیت موجود هر وزراتخانه و سازمان های تابعه هر یک را تهیه نمایند و نیز وزیر راه و شهرسازی در تاریخ 10 شهریور از معاونین خود خواسته تا طی مدت یک هفته نحو اجرای برنامه های هر کدام از 10 اقدام مد نظرشان را به دبیرخانه مرکزی اقدامات راهبردی وزارت راه و شهرسازی ارسال نمایند.

    پس کاندیداها منتظر می مانند تا موارد بالا نهایی و در دسترس شان قرارگیرد. سپس برنامه خودشان را ارائه خواهند داد. در ضمن برنامه فرا وزارتخانه ای آقای رئیس جمهور هم به موارد بالا اضافه بفرمایید که تاکنون منتشر نشده است. البته به نمایندگان مجلس شورای اسلامی قول داده اند که به اطلاع آنها رسانده شود.

    • علی 8 0

      کاملا درست فرمودی اقای مدیر دریایی. درود بر نکته بینی شما. جالب اینکه آقای رئیس جمهور و کسانی که از ایشان حمایت کردند ۵۰ روز فرصت داشتند تا برنامه تفصیلی برای وزارتخانه ها تهیه و ارائه دهند. مهمتر از همه اینکه تا پیش از تهیه برنامه تفصیلی باید گزارش شناخت از وضعیت موجود هر وزارتخانه و سازمان های تابعه تهیه میشده. چون برنامه دادن بدون مشخص شدن وضعیت موجود معنایی ندارد. البته طبق نظر آقای مدیر دریایی، میتوان به این نتیجه رسید که برنامه ای در کار نبوده !

  • محمدی 2 0

    معاونان وزیر اگر برنامه نداشته باشند واقعا خیانت به کشور میکنند که مسئولیت می پذیرند. به نظر من باید برنامه هاشون را به تین نیوز بدهند تا آنها را منتشر کند و همه ببینند و در مورد نقاط قوت و ضعف برنامه ها نظر دهند. در اتاق دربسته و نزد افرادی که تخصصی از مسایل تخصصی ندارند بررسی برنامه افراد فایده ای ندارد. آقای قاسمی هم نمیتواند به برنامه ها نمره بدهد و در مورد برنامه هی افراد نظر دهد. بهترین راه انتشار برنامه ها توسط تین نیوز و نظر دادن همه افراد است. هر کسی هم که برنامه خودش را ندهد و به معاونت وزیر انتخاب شود باید پاسخگو باشد.