اسلامی: پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت فاقد اعتبار بودجهای لازم است
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت از زمانی که در دولت دهم در سفر استانی به تصویب رسید فاقد اعتبار لازم بود و وزارتخانه تمام تلاش خود را برای تامین اعتبار و تکمیل پروژه به کار گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت از زمانی که در دولت دهم در سفر استانی به تصویب رسید فاقد اعتبار لازم بود و وزارتخانه تمام تلاش خود را برای تامین اعتبار و تکمیل پروژه به کار گرفته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در خصوص اینکه چرا اجرای طرح ملی کمربندی جنوبی پاکدشت در جاده امام رضا (ع) ناتمام مانده است؟ بیان کرد: کمربندی پاکدشت یکی از پروژههایی بود که در سفر استانی در دولت دهم به تصویب رسید و با توجه به فرآیندی که طی کرد فاقد ردیف بودجهای بود. در طی این سالها موضوع حائز اهمیتی که برای پروژه کمربندی پاکدشت مطرح بود بحث آزاد سازی و تملک اراضی بود و به دلیل عدم تامین اعتبار در دورهای که بنده مسئولیت وزارتخانه را برعهده گرفتم سعی کردیم با سازوکاری مشخص پروژه را تعیین تکلیف کرده و از رکود خارج کنیم.
وی در ادامه اظهار کرد: ما تلاش کردیم تا ردیف اعتباری برای پروژه فراهم کنیم. ابتدا به سراغ بند ۶ تبصره ۱۹ رفتیم تا سرمایه گذار جذب کرده و پروژه ۳۳ کیلومتری را که ۱۰ کیلومتر آن اجرایی شده است با استفاده از ظرفیت این بند تامین مالی کرده و تکمیل کنیم. بنده مذاکراتی با بنیاد مستضعفان، قرارگاه خاتمالانبیاء و وزارت دفاع داشتم اما متاسفانه استقبال نشد و هیچ کدام به نتیجه نرسید.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: راهکار دوم نیز تامین مالی پروژه از محل تبصره 5 و 6 بود که حداقل بتوانیم بخشی از پروژه را که از پاکدشت عبور میکند به اتمام برسد. این امر اکنون در دستور کار ما است و آن را دنبال میکنیم. اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ۲۰۰۰ میلیارد تومان است اما اعتباری که در بودجه به آن اختصاص داده شده 6 میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است. طبیعتا با این رقم نمیتوان هیچ کاری را پیش برد.
اسلامی تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای تامین مالی این پروژه از محل ماده 5 و 6 قانون به کار گرفتهایم و انشاءالله هرچه سریعتر بخش مربوط به پاکدشت را بتوان به نتیجه رساند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: در دوره وزارت بنده مطالعات طرح جامع حمل و نقل و طرح جامع لجستیک آغاز شد و براساس آنها اولویتهایی که باید به آنها بپردازیم روشن گردید و در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به آنها توجه شده است. مواردی که امروز در قالب پیوست لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای وزارت راه و شهرسازی دیده شده خروجی و نتایج مطالعات طرح جامع حمل و نقل و طرح جامع لجستیک است.
اسلامی اضافه کرد: ما توانستیم آزاد راه غدیر که یکی از بزرگترین و پرافتخارترین پروژههای کشور است و تاثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی آزادراه قزوین، البرز، تهران و سمنان دارد را افتتاح کنیم. راندمان اجرای آزادراهها در کشور حدود پنج درصد است اما راندمان اجرایی این پروژه به ۶۰ درصد رسید و ما توانستیم در ظرف چندین ماه کار فشرده بخشی از آن را افتتاح کنیم. ما به دنبال تکمیل ادامه این پروژه و تحقق طرح حرم تا حرم و کاهش بار ترافیکی از استانهای خراسان رضوی و شمالی و سایر نقاط شرقی کشور به سمت تهران هستیم. با اجرای کامل این پروژه بار ترافیکی که در کمربندی آزادگان و مناطق جنوب تهران وجود دارد کاسته میشود.
وی در پایان با تاکید بر تلاش وزارتخانه برای تکمیل پروژه کمربندی جنوب پاکدشت در جاده امام رضا (ع) افزود: ما به دنبال تکمیل این پروژه و تامین منابع مالی آن با استفاده از ماده 5 و 6 قانون هستیم و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار خواهیم گرفت تا حداقل بخشی از پروژه که از پاکدشت عبور میکند تکمیل شده و مشکلات منطقه را حل کنیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.