| کد خبر: 225430 |

اسلامی: امکانات و ظرفیت‌های داخلی کشور باید به هم گره زده شود

وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش راهبردی استاندارد و کیفیت نیروهای مسلح با تاکید بر این که اوج تعامل بخش کشوری و لشکری را می‌توان در ارتباط وزارتخانه‌های دفاع و راه و شهرسازی مشاهده کرد، گفت: امکانات و ظرفیت‌های داخلی کشور باید به هم گره زده شود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در دومین همایش راهبردی استاندارد و کیفیت نیروهای مسلح با تاکید بر این که اوج تعامل بخش کشوری و لشکری را می‌توان در ارتباط وزارتخانه‌های دفاع و راه و شهرسازی مشاهده کرد، گفت: امکانات و ظرفیت‌های داخلی کشور باید به هم گره زده شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛ محمد اسلامی در دومین همایش راهبردی استاندارد و کیفیت نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید دانشمند محسن فخری زاده اظهار کرد: سال‌های سال از نزدیک در جریان تلاش‌های علمی و تحقیقاتی این دانشمند فرزانه بودیم و به معنای واقعی کلمه نقش این شهید والا مقام در توسعه تکنولوژی دفاعی بسیار مهم و اثر گذار بود.

وزیر راه و شهرسازی در همین زمینه ادامه داد: شهید فخری زاده حرکت و جریان صنعت دفاعی را به سمت دانش بنیانی سوق داد و در این زمینه فرآیندهای صنعتی و تحقیقاتی نوین را در وزارت دفاع به‌شکل جهشی و با شتاب فزاینده به تثبیت رساند.

 اسلامی با بیان اینکه شهید فخری زاده دست برتر را در حوزه اطلاعات داشت گفت: ۲۱ سال پیش نیز دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی به او سوء قصد کرده بودند؛ اما این اقدام آنها ذره ای درتلاش‌های این دانشمند برجسته و ممتاز خللی وارد نکرد و او مصمم‌تر از قبل و با اراده راسخ مرزهای دانش را در نوردید و یادگار های جاویدانی در حوزه فناوری باقی گذاشت.

وی بخش مهمی از تلاش‌های صنعتی و فناورانه در بدنه دفاعی را کشور را مرهون تلاش‌های شهید فخری زاده عنوان کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش دانشمندان عرصه دفاعی به قدرت اطمینان بخش و قدرت بازدارنگی سطح بالا دست یافته است که ضروری است به عمق آن افزوده شود.

اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تعامل تنگاتنگ وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع، گفت: اوج تعامل بخش کشوری و لشکری را می‌توان در ارتباط و تعامل تنگاتنگ این دو وزارتخانه دید.

وی با بیان گسترگی فعالیت‌ها و مأموریت‌های متنوع وزارت دفاع در بخش حمل و نقل هوایی، ریلی، زمینی و دریایی و ... گفت: اقدامات مشترکی را با وزارت دفاع با رعایت همه استانداردها به منصه ظهور رساندیم و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان تفاهم نامه و تعاملات مشترک دو وزارتخانه در حوزه های مختلف گفت: به دنبال افزایش تعامل در بخش هوایی هستیم و معتقدیم سطح همکاری ها در این حوزه باید توسعه یابد.

اسلامی با تأکید بر تکیه بر توانمندی داخلی در عرصه‌های گوناگون گفت: برخی از شرکت‌های هواپیمایی که قطعات خود را برای بازآماد سازی و اورهال به سایر کشورها ارسال کردند، نه تنها اقدامی برای تعمیر و بازآماد سازی قطعات نشد بلکه این قطعات به دلیل تحریم‌های ظالمانه نیز به کشور بازنگشت.

وی با بیان اینکه باید امکانات و ظرفیت‌های داخلی کشور را به هم گره بزنیم تصریح کرد: تعاملات وزرات‌خانه های دفاع و راه و شهرسازی به صورت همگن و همگرا در راستای منافع ملی و عمومی با شتاب زیاد در جریان است و این مهم باید در تمامی بخش های کشور تسری یابد.

اسلامی با بیان اینکه استانداردها دائما و توامان باید به روز و در تمامی دستگاه‌ها پیاده سازی شود گفت: سازمان ملی استاندارد در این مقوله نقشی خطیری به عهده دارد و باید به گونه ای باشد که هر کس وارد این سازمان شد، « آینده » را در این سازمان به صورت عینی مشاهده کند.

با حضور وزرای دفاع و راه و شهرسازی، رییس سازمان ملی استاندارد، رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، مسوولان ستاد کل نیروهای مسلح و مدیران عامل سازمان وزارت دفاع، دومین همایش  راهبردی استاندارد و کیفیت نیروهای مسلح و رونمایی از تمبر اختصاصی اعطای جایزه سال سپاس نیروهای مسلح میزبانی موسسه استاندرد ملی وزارت دفاع برگزار شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.