| کد خبر: 188565 |

در راستای تفاهمنامه وزارت راه و شهرسازی و همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری ؛

◄ ستاد ایمنی حمل‌ونقل راه اندازی می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با حضور آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و سید علی اکرمی‌فر رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری امضاء شد که در مهم‌ترین مفاد این تفاهمنامه راه‌‌اندازی ستاد ایمنی حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران(ITSB) پیش‌بینی شده است.

تین نیوز

ظهر امروز تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با حضور آدم‌نژاد معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و سید علی اکرمی‌فر رئیس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری  امضاء شد که در مهم‌ترین مفاد این تفاهمنامه راه‌‌اندازی ستاد ایمنی حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران(ITSB) پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، شهرام آدم نژاد در این مراسم عنوان کرد: بر اساس مذاکرات مستمری که همکاران من با مدیران این مرکز در طول این مدت داشته‌اند، نقاط همکاری مشترکی را در حوزه حمل و نقل شناسایی کردیم تا بتوانیم با کمک هم، به برخی از اهداف کشور در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی در ادامه افزود: حوزه حمل و نقل هم به عنوان یک بخش زیربنایی و تأثیرگذار در توسعه کشور یکی از حوزه‌های فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌رود که به‌واسطه آن امروز اینجا برای امضای تفاهم‌نامه میان معاونت حمل‌ونقل و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری دور هم جمع شده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در گفتگوهایی که صورت گرفت بر سر چند زمینه همکاری مشترک با محوریت تبادل دانش و اطلاعات فنی و علمی به توافق رسیدیم که اجرای آن‌ها می‌تواند راه گشای برخی از موضوعات کلان حوزه حمل‌ونقل باشد.

آدم نژاد همکاری در زمینه ایجاد و راه‌‌اندازی ستاد ایمنی حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران(ITSB) را یکی از موضوعات مورد تفاهم‌ اعلام کرد و توضیح داد: امروزه وجود نهاد متمرکز بررسی سانحه در راستای ارتقای ایمنی حمل‌ونقل به عنوان یکی از ضرورت‌های هر کشوری شناخته می‌شود از همین رو جلسات مستمری با سازمان‌های مرتبط در شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل در حال برگزاری است.

او ادامه داد: این ستاد به دنبال پیدا کردن مقصر نیست و فعالیت‌های آن منجر به شناسایی علل سوانح، پیشگیری از وقوع مجدد آن‌ها، کاهش هزینه‌های ناشی از تصادفات و سوانح و افزایش سطح رضایتمندی جامعه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از زمینه‌های همکاری را در زمینه انتقال فناوری‌ها و رفع نیازهای فناورانه حوزه حمل‌ونقل  با نگاه ویژه به توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند عنوان کرد و گفت: لازم است این نکته را یادآور شوم که حرکت در مسیر هوشمندسازی حمل‌ونقل و استفاده از فناوری‌های نوین به خصوص بر محور داده، تدوام و توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه حمل‌ونقل و افزایش کارآمدی لجستیک و حضور مؤثر در زنجیره تأمین خواهد شد.

آدم‌نژاد همکاری و هم‌اندیشی در تهیه و تدوین مدل‌های اقتصادی حمل‌ونقل، همکاری در زمینه پیشبرد اهداف کشور در حوزه حمل‌ونقل، همکاری در تدوین نظام‌نامه و ایجاد پورتال آماری حمل‌ونقل کشور، همکاری در زمینه رصد و تحلیل نیازها و بازخوردهای کاربران و ذی‌نفعان حمل‌ونقل در  رسانه‌های اجتماعی با نگاه مسئولیت اجتماعی را از دیگر مفاد تفاهم‌نامه اعلام کرد.

او تصریح کرد: ما در راستای انجام مسئولیت اجتماعی، در تلاشیم با استفاده از ظرفیت مناسب و در دسترس رسانه و فضای مجازی به پایش موضوعات مرتبط با حمل‌ونقل و تحلیل‌های کارشناسانه و تخصصی از نیازهای مردم آگاه شویم و تا آن‌ها را لحاظ کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.