| کد خبر: 186743 |

ایجاد ستاد ایمنی حمل‌ونقل در وزارت راه کلید خورد

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از تشکیل ستاد ایمنی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از تشکیل ستاد ایمنی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، شهرام آدم‌نژاد در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت ارتقای ایمنی و تلاش برای کاهش سوانح حمل و نقل، اظهار کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ستاد ایمنی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران با مأموریت ارتقای ایمنی حمل‌ونقل از طریق بررسی علل وقوع سوانح، ارائه توصیه نامه‌ها، ترویج ایمنی و پیشگیری از وقوع سوانح با استفاده از رویکرد کاهش ریسک تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل این ستاد، با مشارکت همه سازمان‌های تابعه و رگولاتور در هر یک از شیوه‌های حمل و نقل در حال انجام است و هیأت امنای این ستاد از نمایندگان ارشد نهادها و سازمان‌های ذیربط در حوزه بررسی سانحه تشکیل می‌شود.

آدم نژاد درباره ضرورت تشکیل این ستاد، گفت: بررسی سوانح تنها با هدف کشف علل و به منظور عدم تکرار سوانح مشابه در آینده انجام می‌شود و این فرآیند به منظور پیدا کردن «مقصر» سانحه نیست.

وی افزود: این موضوع نمایانگر کارکرد اصلی چارچوب بررسی سوانح به عنوان ابزاری در جهت حفظ و ارتقا ایمنی حمل و نقل است. ارتقا ایمنی در دنیا، همواره به واسطه کشف علل ناقض ایمنی صورت گرفته و این موضوع از طریق بررسی‌های دقیق سوانح و حوادث شکل می‌گیرد. همین امر سبب شده است تا برخی کشورها با تمرکز بر این امر، مبادرت به ایجاد سازمان‌هایی مجزا با مأموریت ایمنی و بررسی سوانح کنند و در حال حاضر اکثر کشورها در دنیا ساختار بررسی متمرکز سوانح را در کشورهایشان ایجاد کرده‌اند که عملکرد مؤثر آن، موجب کاهش قابل توجه میزان وقوع سوانح شده است.

به گفته وی ایمنی صنعت حمل و نقل متشکل از پارامترهای مختلفی است که دربرگیرنده سازندگان وسایل نقلیه، بهره‌برداران و ارائه دهندگان خدمات، مالکان وسایل نقلیه، رگولاتورها، فرهنگ عمومی جامعه و بسیاری موارد دیگر است که باید تمامی این پارامترها در کنار و به موازات یکدیگر توسعه و ارتقا یابند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.