| کد خبر: 179920 |

دولت 6 ردیف برای اتمام پروژه مسکن مهر در بودجه 98 درنظر گرفت

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فازهای مختلف پروژه مسکن مهر شهر جدید پردیس گفت: دولت برای اتمام پروژه های مسکن مهر، 6 ردیف در بودجه سال آینده در نظر گرفته تا پشتوانه مالی مناسب این پروژه به پایان برسد.

تین نیوز

محمد اسلامی صبح پنجشنبه در بازدید از شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران گفت: تمام تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی این است که پروژه مسکن مهر در دو سال آینده به پایان برسد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه تسهیل گیری در حوزه مسکن وظیفه مهم ما است، گفت: به لحاظ قانونی وظیفه مهم ما در وزارت راه و شهرسازی، تسهیل گری و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن است تا اقشار متوسط جامعه بتوانند صاحب خانه شوند.
وی تاکید کرد: ساخت 400 هزار واحد مسکونی در دستور کار امسال ما قرار دارد که از این تعداد، 100 هزار واحد در بافت های فرسوده شهری، 200 هزار واحد در شهرهای جدید و 100هزار واحد در شهرهای 50 هزار نفری احداث خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با تولید 500 هزار واحد مسکن نیمه تمام مهر تا پایان سال 99، در مجموع 900 هزار واحد مسکونی در کشور تولید می شود و این می تواند بخشی از تقاضای موجود مسکن را برای اقشار کم درآمد و متوسط جامعه تامین کند.
اسلامی تاکید کرد: علاوه بر تولید 900 هزار واحد مسکونی در کشور، سازندگان بخش خصوصی نیز در تولید و عرضه مسکن می توانند نقش مهمی ایفا کنند تا در بازار بین عرضه و تقاضای مسکن، تعادل ایجاد شود.
وی با اشاره به اهمیت تولید مصالح ساختمانی ارزان‌قیمت برای کاهش قیمت مسکن در کشور بیان کرد: افزایش سقف تسهیلات مسکن ممکن است قیمت مسکن را در کشور باز هم افزایش دهد در حالی که قیمت مناسب مصالح ساختمانی در کاهش قیمتها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ما باید با عرضه متناسب مسکن توانمندی مردم را برای خرید ارتقا دهیم تا دهک های 3 تا 7 جامعه که نیاز به مساعدت دارند بتواند صاحب خانه شوند و دهک های 8 تا 10 جامعه می توانند راسا نسبت به خرید مسکن مورد نیاز خود اقدام کنند و همچنان نهادها و سازمان های مرتبط برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه (دهک های یک و دو) حمایت خواهند کرد.
اسلامی با اشاره به ضرورت تکمیل واحدهای پروژه های مسکن مهر در شهر جدید پردیس تصریح کرد: برای تمام پروژه مسکن مهر به خصوص در فاز کوزو پردیس که 33 هزار و200 واحد دارد مسائل آن مورد بررسی دقیق قرار گرفته و با رفع مشکلات، پیمانکار پس از 4 سال توقف پروژه، کار خود را آغاز کرده است.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای تکمیل خدمات رو و زیربنایی مسکن مهر پردیس اختیارات بیشتری به مدیران این مجموعه تفویض شده و اگر پیمانکاری به وظیفه خود به خوبی عمل نکند باید بر اساس پیمان با وی رفتار و اگر ادامه نداد از پروژه کنار گذاشته شود.
اسلامی بیان کرد: با وجود زمین های مناسب و مرغوب در شهرهای جدید این شهرها پشتوانه خوبی برای خانه دار شدن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه هستند و اکنون با توجه به پیشرفت کار وضعیت کنونی پروژه مسکن مهر در شهر جدید پردیس با برنامه های اولیه آغاز آن بسیار متفاوت شده و به لحاظ مسائل اکوسیستم و محیط زیست در منطقه، نباید اجازه دهیم بارگذاری بیشتری در این شهر انجام شود.
وی گفت: عوامل شتاب دهنده مناسبی برای اتمام پروژه مسکن مهر در بودجه سال آینده توسط دولت در نظر گرفته شده و اگر نمایندگان مجلس آن را مصوب کنند در این صورت انتظار داریم پروژه مسکن مهر در سال 98 به پیشرفت های خوبی برسد. 
وزیر راه و شهرسازی در عین حال تاکید کرد: مشکلات زیادی برای انجام پروژه مسکن در کشور وجود دارد و ما درصددیم با شناسایی این مشکلات و پایش مستمر آن بین عرضه و تقاضای مسکن تعادل ایجاد کنیم.
اسلامی افزود: ما همواره خدمتگذار مردم هستیم و تا سر حد امکان باید در این بخش تسهیل گری کنیم تا مردم بتوانند صاحب خانه شوند، همواره دولت و مجلس به دنبال این هستند که جریان تولید مسکن در کشور پایدار بماند تا اقشار متوسط و کم درآمد جامعه بتوانند صاحب خانه شوند.
«سید فرید موسوی» نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، پردیس و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید گفت: به نظر می رسد شرکت عمران شهر جدید پردیس از اختیارات لازم برای برخورد با پیمانکاران را در پروژه مسکن مهر پردیس ندارد در حالی که با اختیارات قانونی باید بتواند با پیمانکاران برخورد کند تا پروژه ها در موعد مقرر به اتمام برسد.
وی خواستار تخصیص بیشتر اسناد خزانه برای انجام پروژه های مسکن مهر شد و افزود: وضعیت پروژه مسکن مهر پردیس با سایر پروژه های مسکن مهر متفاوت است و شورای عالی معماری و شهرسازی با نگاه مناسبی باید مسائل و مشکلات آن را برطرف کند.
این نماینده مردم تاکید کرد: در صورتی که بتوانیم در مسکن مهر پردیس زمان دوره سود مشارکت را از 12 به 18 ماه افزایش دهیم و شرکت عمران شهر جدید پردیس به محوطه سازی، نصب آسانسورها و صدور فرایند پایان کار سرعت دهد، شاهد پیشرفت فیزیکی مناسب پروژه مسکن مهر در این شهر خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.