| کد خبر: 179457 |

◄ اسلامی: سالی 500 هزار واحد مسکن نیاز داریم

عرضه و تقاضای مسکن باید متعادل شود. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بابیان این مطلب گفت: حداقل سالانه 500 هزار واحد مسکونی باید در کشور عرضه شود.

تین نیوز

عرضه و تقاضای مسکن باید متعادل شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بابیان این مطلب گفت: حداقل سالانه 500 هزار واحد مسکونی باید در کشور عرضه شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، اسلامی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای ساخت مسکن ارزان‌قیمت، اظهارکرد: هفته قبل با حضور رئیس‌جمهوری در وزارت راه و شهرسازی برنامه احداث 400 هزار واحد مسکونی در سطح کشور برای جامعه متقاضی که اقشار متوسط و کم‌درآمد هستند، اعلام شد.

او بابیان این‌که این پروژه‌ها توسط توسعه‌گران و انبوه‌سازان کشور در دست اجرا قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: قرار است 200 هزار واحد مسکونی در 21 شهرجدید و 100 هزار واحد در شهرهای با جمعیت زیر 50 هزار نفر و همچنین 100 هزار واحد مسکونی در مناطقی که دارای بافت فرسوده هستند ساخته شود. این برنامه در کنار تکمیل و تحویل 500 هزار واحد مسکونی که متعلق به مسکن مهر است، از برنامه‌های تولید مسکن است که در سال 1398 و 1399 اجرا می‌شود.

اسلامی بابیان این‌که براساس برنامه ششم توسعه حداقل سالانه 500 هزار واحد مسکونی باید در کشور عرضه شود، اظهارکرد: در این روزها برای ما مهم‌ترین گام این است که سیاست‌های روان و برنامه‌های مشخص و شفاف پایه‌گذاری کنیم تا جریان تولید مسکن شکل بگیرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره‌ی وضعیت طرح برقی کردن قطار تهران–مشهد با تأکید براین‌که پروژه برقی ‌شدن قطار تهران–مشهد یکی از پروژه‌های مهم کشور است، ادامه داد: قراردادهای مربوط به این پروژه منعقد و تأمین مالی آن از طریق فاینانس انجام‌شده و اجرای آن در دست پیگیری است؛ امیدواریم موانع پیشروی اجرای این طرح برطرف شود تا ان‌شاءالله هرچه زودتر شاهد آغاز و بهره‌برداری از این پروژه‌ باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.