| کد خبر: 178788 |

◄ ضرب‌الاجل کمیسیون عمران به اسلامی برای ساماندهی بازار مسکن

کمیسیون عمران برای ساماندهی بازار مسکن به محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ضرب‌الاجل داد. محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر گفت: اگر دولت شرایط و بستر لازم را برای انتقال نقدینگی مردم به سمت بازار مسکن فراهم کند هم منافع اقتصادی مردم تأمین و هم مشکلات دولت حل می‌شود.

تین نیوز

کمیسیون عمران برای ساماندهی بازار مسکن به محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ضرب‌الاجل داد.

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس با اعلام این خبر گفت: اگر دولت شرایط و بستر لازم را برای انتقال نقدینگی مردم به سمت بازار مسکن فراهم کند هم منافع اقتصادی مردم تأمین و هم مشکلات دولت حل می‌شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، رضایی با اشاره به اظهارات رئیس مجلس مبنی‌بر لزوم امنیت بازار مسکن برای ورود نقدینگی، گفت: بخش مسکن بازار امنی است و در کشور درحال‌حاضر کمبود بیش از ۴ میلیون واحد مسکونی وجود دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس ادامه داد: با توجه به رشد جمعیت باید علاوه‌بر این عدد سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی تولید شود. متأسفانه با شرایط فعلی تولید مسکن سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد مسکونی به نیاز فعلی که چهار میلیون واحد مسکونی است اضافه می‌شود.

رضایی‌کوچی اظهار داشت: اگر دولت هدف‌گذاری درستی انجام دهد و بسترهای لازم را فراهم کند، می‌تواند نقدینگی را به سمت بازار مسکن هدایت کند. آقای اسلامی، وزیر جدید راه و شهرسازی در برنامه‌هایش برنامه‌ریزی در این خصوص ارائه داده که نشان داده فهمی از نیاز کشور به مسکن دارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس تأکید کرد: طی دو هفته گذشته قرار بود وزیر راه و شهرسازی در جلسه ویژه کمیسیون عمران برای بررسی مشکلات بازار مسکن و راهکارهای رونق این بازار حضور یابد؛ اما طی دو هفته گذشته به‌دلیل عدم حضور وزیر این جلسه برگزار نشده است.

رضایی‌کوچی ادامه داد: طی هفته‌های آینده لایحه بودجه در دستورکار کمیسیون‌های مجلس قرار خواهد گرفت و پس‌ازآن تعطیلات عید است بنابراین وزیر جدید فرصت زیادی برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در این خصوص ندارد.

او تأکید کرد: او متوجه نیاز کشور شده اما هنوز اقدام عملی در حوزه مسکن انجام نداده است، انتظار داریم ایجاد رونق در بازار مسکن در اولویت کارهای وزیر راه و شهرسازی قرار داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.