| کد خبر: 178626 |

◄ مسکن متأثر از نوسانات اقتصادی و ارز است

بازار مسکن تابعی از شرایط اقتصادی است و متأثر از تحولاتی است که در بازار ارز رخ داد و الزاماً به خود بازار مسکن مربوط نمی‌شود. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: مهم این است ما در جریان تولید مسکن برای اقشار متوسط و کم‌درآمد، برنامه متنوعی داشته باشیم و به آنان کمک کنیم تا صاحب مسکن شوند.

تین نیوز

بازار مسکن تابعی از شرایط اقتصادی است و متأثر از تحولاتی است که در بازار ارز رخ داد و الزاماً به خود بازار مسکن مربوط نمی‌شود. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: مهم این است ما در  جریان تولید مسکن برای  اقشار متوسط و کم‌درآمد، برنامه متنوعی داشته باشیم و به آنان کمک کنیم تا صاحب مسکن شوند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران گفت: مهم‌ترین گامی که در این راستا در هفته گذشته برداشته شد، ابلاغ احداث صدهزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده بود که تفاهم‌نامه‌هایش مبادله شده بود و منابعش هم پیش‌بینی‌شده بود. همچنین به استانداران ابلاغ کردیم که در 270 محله در شهرهای گوناگون کشور، با مدیریت استانداران این واحدهای مسکونی توسط خود مردم یا توسعه گران با اراضی که خودشان دراختیار دارند یا اراضی که ما در اختیارشان می‌گذاریم احداث شود.

او تأکید کرد: احداث صدهزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک را هم درنظر داریم که باهمکاری بنیاد مسکن در دستورکار است و به‌زودی ابلاغ می‌شود و احداث سالیانه ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید را هم داریم که این برنامه هم تدوین‌شده است.

وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه تکمیل حدود پانصدهزار واحد مسکونی را درنظر داریم، گفت: تقریباً در همه پروژه‌های مسکن مهر این فراخوان داده‌شده است که به همه مجریان و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ‌شده که با توجه به شرایطی که هست این پروژه‌ها را تکمیل کنیم.

او در پایان تأکید کرد: حدود 60 هزار واحد مسکونی از مسکن مهر که بدون متقاضی بود را دراختیار کمیته امداد قراردادیم باهم تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که آنها بتوانند این واحدها را تکمیل کنند و دراختیار قشر آسیب‌پذیر جامعه قرار دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.