| کد خبر: 178793 |

◄ اظهارات وزیر راه در سفر استانی به گلستان و بازدید از راه‌آهن اینچه‌برون

اولویت‌های دولت و وزارت راه تسریع در تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از کریدورهای ترانزیتی است.

تین نیوز

وزیر راه‌وشهرسازی به استان گلستان سفر کرد و صبح امروز در جلسه‌ای اولویت‌های دولت و وزارت راه را تسریع در تکمیل، تجهیز و بهره‌برداری از کریدورهای ترانزیتی عنوان کرد.

0 (11)

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان گلستان به همراه استاندار، اعضای شورای حمل‌ونقل و مدیران و مسئولان کشوری و استانی در ایستگاه و پایانه راه‌آهن اینچه‌برون استان گلستان حضور یافتند و جلسه‌ای در خصوص بندر خشک و موارد حوزه حمل‌ونقل و راه‌آهن اینچه‌برون در محل سالن جلسات ایستگاه مذکور برگزار کردند.

در این جلسه وزیر راه‌وشهرسازی پیرامون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های موجود حوزه ریلی مباحثی را مطرح کرد و گفت: تسریع در ایجاد زیرساخت‌ها برای راه‌آهن و بندر خشک اینچه‌برون می‌تواند به بهره‌برداری افزون‌تر از این ظرفیت برای توسعه حمل‌ونقل شمال شرق کشور منجر شود و بخش خصوصی نیز موتور محرکه توسعه و تحول در بخش‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای است که استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری این بخش باید مورد توجه بیشتر مدیران استان‌ها قرار بگیرد.

محمد اسلامی افزود: موانع حقوقی برقی کردن راه‌آهن اینچه‌برون به گرمسار در حال برطرف شدن است و مراحل نهایی آن توسط شرکت روسی در حال طی شدن است.

اسلامی درباره بندرخشک اینچه‌برون افزود: بندرخشک اینچه‌برون ظرفیت خوبی برای توسعه و اشتغال شمال شرق کشور است تا این منطقه را به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل کند که باید در حوزه زیرساختی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ورود کند.

در این جلسه مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن، نوراله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن و عباس جعفری مدیرکل بازرگانی خارجی راه‌آهن نیز حضور داشتند و مورادی حوزه حمل‌ونقل ریلی عنوان کردند.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق ۲ نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت و اقدامات راه‌آهن منطقه توضیحاتی درخصوص حوزه ریلی، خط عریض و موانع پیشرو بندر خشک اینچه‌برون ارائه کرد.

محمدرضا قربانی اضافه کرد: با اجرا و بهره‌برداری از خط عریض پایانه راه‌آهن اینچه برون، هزینه تغییر بوژی برای تجار و بازرگانان که برای هر بار تعویض مبلغ ۱۸۰ فرانک سوییس است، حذف می‌شودکه برای کشور نیز ارزآوری خواهد داشت.

همچنین وزیر راه‌وشهرسازی و هیات همراه با قطار از مرز و خطوط ریلی اینچه‌برون و اقدامات در حال اجرای حوزه پایانه راه‌آهن اینچه‌برون بازدید به عمل آوردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.