| کد خبر: 178801 |

دعوت از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌‌های کریدورهای ترانزیتی

از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های واقع در کریدورهای ترانزیتی دعوت به عمل می‌آید.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از آٰغاز به کار صندوق توسعه حمل‌ونقل با سرمایه اولیه ۱۹ هزار میلیارد تومانی بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌ها خبر داد و گفت: از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های واقع در کریدورهای ترانزیتی دعوت به عمل می‌آید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در جریان سفر به استان گلستان با اشاره به تصویب اساس‌نامه صندوق توسعه حمل‌ونقل اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون برنامه ششم توسعه، احکام دائمی باهدف ایجاد ظرفیت مالی برای توسعه و تحرک حوزه حمل‌ونقل قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس آن دولت مکلف به تشکیل صندوقی برای توسعه حمل‌ونقل شد که اساس‌نامه آن روز چهارشنبه در هیات دولت به تصویب رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه اولیه ۱۹هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه حمل‌ونقل گفت: این صندوق کار خود را بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌های حمل‌ونقل آغاز خواهد کرد و امیدواریم با افزایش حجم سرمایه این صندوق در سال آینده شاهد سرعت بخشی به تحقق اهداف حمل‌ونقل کشور باشیم.

اسلامی بخش خصوصی را موتور مهم توسعه کشور دانست و گفت: با تکمیل زیرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصی شرایط مناسب برای مردم و فعالان بخش خصوصی ایجاد خواهد شد و در همین موقعیت از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی واقع در کریدورهای ترانزیتی دعوت به عمل می‌آید.

گفتنی است، دولت باهدف ایجاد سازوکار تجهیز و تأمین منابع مالی پایدار برای توسعه زیرساخت ناوگان حمل‌ونقل کشور و ارتقای ایمنی و افزایش سطح خدمات حمل‌ونقل کالا و مسافر، اساسنامه صندوق توسعه حمل‌ونقل را به تصویب رساند.

هم‌چنین تشویق، حمایت و مشارکت در تأمین مالی و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در ساخت، توسعه، تجهیز، بهسازی، نوسازی، نگهداری، بهره‌برداری زیرساخت‌های شبکه ناوگان حمل‌ونقل کشور، اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل از طریق بانک های عامل، حمایت و تشویق صنایع و شرکت های دانش بنیان مرتبط با حوزه حمل‌ونقل از جمله فعالیت‌های صندوق یادشده است.

از دیگر فعالیت‌های صندوق توسعه حمل‌ونقل می‌توان به بیمه سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل و ارایه تضامین به متقاضیان، حمایت از تهیه و ارایه بسته‌های سرمایه‌گذاری، ارایه خدمات از طریق بانک های عامل به شرکت های لیزینگ جهت فروش اقساطی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به منظور نوسازی ناوگان و مشارکت در شرکت پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل اشاره کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.