| کد خبر: 169078 |

وزیر راه رو شهرسازی:

◄ برقی‌سازی خط اینچه برون تحول فناورانه است

وزیر راه و شهرسازی از پروژه برقی سازی اینچه‌برون به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه ریلی کشور یاد کرد و این اتفاق مهم را به ملت ایران تبریک گفت.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از پروژه برقی‌سازی اینچه‌برون به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه ریلی کشور یاد کرد و این اتفاق مهم را به ملت ایران تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی در مراسم آغاز پروژه برقی‌سازی گرمسار-تهران  گفت: امروز یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم ایران را آغاز می‌کنیم که از حیث اقتصادی برای ما قدم بزرگی است و باعث ارتقا حمل‌ونقل ریلی ایران می‌شود.

او در ادامه گفت: نکته مهم در امضای این قرارداد 1.2 میلیارد یورویی این است که ما امروز شاهد یک تحول فناورانه در حرکت لوکوموتیوهای دیزلی به لوکوموتیوهای برقی هستیم که می‌توانند باقدرت، سرعت و ایمنی بیشتر سیر کنند و این مسئله برای کشور ما که نقاط کوهستانی دارد بسیار حائز اهمیت است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این یک تحول فناورانه است چون لوکوموتیوهای ما عمدتا دیزلی بوده است و فقط خط تبریز-جلفا به‌صورت برقی است بنابراین پروژه برقی‌سازی اینچه برون بزرگ‌ترین پروژه ریلی کشور محسوب می‌شود.

آخوندی با اشاره به حمایت های مجلس در اجرای این پروژه گفت: با برقی سازی مسیر گرمسار-اینچه‌برون که به طول 495 کیلومتر است سرعت سیر به دو برابر و قدرت حمل بار به چهار برابر ارتقا خواهد یافت و می‌توانیم از این راه 10 میلیون تن بار جابه‌جا کنیم.

عباس آخوندی گفت: همکاری با کشور روسیه به این پروژه ختم نمی‌شود و برقی کردن تهران-مشهد را نیز با این کشور در دست اقدام است و همچنین رایزنی‌های  با روسیه برای انجام یکی از محوری‌ترین خطوط ریلی کشور از خواف تا بافق؛ در حال انجام است.

او همچنین تاکید کرد: مسیر سرخس-بندرعباس که تکمیل‌کننده کریدور شمال-جنوب؛ در دست اجرا است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای پروژه برقی‌سازی گرمسار-اینچه‌برون به تاریخ امروز برای ما اهمیت زیادی دارد چون سه ماه پیش با روسیه برای تاریخ یازدهم تیر برای اجرای پروژه توافق کردیم  و همچنین  این اتفاق هم‌زمان با خروج آمریکا از برجام رقم خورد که نشانه پایبندی ما و دیگر کشورها ازجمله روسیه به برجام است.

آخوندی ادامه داد: مسیر ریلی که امروز اجرای آن آغاز شد 31 ایستگاه و 95 تونل دارد که پروژه سخت و پیچیده‌ای است و از این حیث من به همکارانم در شرکت راه‌آهن افتخار می‌کنم.

در ادامه این مراسم «اولگ بلازاروف» رییس هیات مدیره راه‌آهن روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با ایران گفت: پیش بینی ما این است که این پروژه که منجربه افزایش خطوط پرسرعت ریلی ایران و کاهش زمان ترانزیت می‌شود، چهار سال و‌چهار ماه به‌طول بیانجامد.

لازم به ذکر است که این مراسم به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس در اداره‌کل راه‌آهن شمال شرق 2 در گرگان برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.