| کد خبر: 45520 |

◄ وضعیت پروازهای داخلی و بین‌المللی فرودگاه‌ها در بهمن / افزایش ۶ درصدی اعزام و پذیرش مسافر

تین نیوز | کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در بهمن ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست بدون تغییر، در اعزام و پذیرش مسافر 6 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 5 درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز، ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور که از سوی دفتر نوسازی و فناوری شرکت فرودگاه های کشور منتشر شده نشان می دهد در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور، در بهمن ماه امسال، 27 هزار و 543 فروند نشست و برخاست هواپیما انجام شده که این رقم، در مقایسه با بهمن ماه 92، بدون تغییر بوده است. همچنین در همین مدت 3 میلیون و 537 هزار و 19 مسافر اعزام و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

بر این اساس، در بهمن ماه امسال 35 میلیون و 610 هزار و 831 کیلوگرم بار و پست در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها ارسال و پذیرش شدند که در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته 5 درصد افزایش وجود داشته است.

پروازهای داخلی
بررسی جزیی تر آمار رسمی منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه های کشور، نشان می دهد که در بهمن ماه امسال، 21 هزار و 544 نشست و برخاست در بخش پروازهای داخلی، ثبت شده که این رقم، در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 3 درصد کاهش داشته است.

همچنین در همین مدت زمان 2 میلیون و 638 هزار و 792 مسافر در بخش پروازهای داخلی، اعزام و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش در بهمن ماه امسال 19 میلیون و 299 هزار و 51 کیلوگرم بار و پست در بخش پروازهای داخلی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها ارسال و پذیرش شدند که در مقایسه با بهمن ماه سال گذشته 5 درصد افزایش وجود داشته است.

پروازهای بین المللی
نگاهی به جدول پروازهای بین المللی نشان می دهد که در بهمن ماه امسال، 5 هزار و 999 نشست و برخاست ثبت شده که این رقم، در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است، این در حالی است که در همین مدت 898 هزار و 227 مسافر در بخش پروازهای بین المللی، اعزام و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه بهمن ماه سال گذشته 7 درصد رشد داشته است.

همچنین در بهمن ماه امسال 16 میلیون و 311 هزار و 780 کیلوگرم بار و پست در بخش پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها ارسال و پذیرش شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد داشته است.

عملکرد فرودگاه ها در بهمن ماه 1393 و مقایسه آن با ماه گذشته در پروازهای مسافری
بر اساس این گزارش کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در بهمن ماه امسال نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست بدون تغییر، در اعزام و پذیرش مسافر 6 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 5 درصد افزایش وجود داشته است.

بررسی جزیی تر آمار رسمی منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه های کشور، که در همین مدت زمان و در بخش پروازهای داخلی در نشست و برخاست 3 درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر 5 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 5 درصد افزایش وجود داشته است.

همچنین در بخش پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در بهمن ماه 1393 نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست 12 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 7 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 5 درصد افزایش وجود داشته است.

بررسی 80 درصدی پروازها در کل کشور
در بهمن ماه امسال حداقل 80 درصد از کل پروازها به ترتیب در 8 فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی، کیش، شیراز، اصفهان، اهواز، و تبریز انجام شده است، این در حالی است که در همین مدت زمان حداقل 80 درصد از پروازهای داخلی به ترتیب در 8 فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، و بندرعباس، انجام پذیرفته است.

همچنین حداقل 80 درصد از پروازهای بین المللی به ترتیب در 4 فرودگاه امام خمینی، مشهد، شیراز، و اصفهان انجام شده است.

بررسی جزیی تر این آمار نشان می دهد که پروازهای داخلی 80 درصد از کل نشست و برخاست پروازهای مسافری را به خود اختصاص داده که 76 درصد اعزام و پذیرش مسافر و 58 درصد بار و پست را شامل می شود. بر این اساس، پرواز به نجف 49 درصد از کل نشست و برخاست پروازهای زیارتی را به خود اختصاص داده که 39 درصد اعزام و پذیرش مسافر و 34 درصد بار و پست را شامل می شود.

همچنین نگاهی به نمودار نحوه توزیع پروازها در ساعات شبانه روز و روزهای هفته نشان می دهد که در بهمن ماه امسال در 24 ساعت شبانه روز، اوج پروازها ساعت 9 و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز دوشنبه بوده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.