| کد خبر ۳۰۳۷۱۴
کپی شد

به دوران پروازهای سبز نزدیک شدیم

صنعت هوانوردی به طور فعال برای دستیابی به انتشار کربن صفر خالص تلاش می کند و اکنون هواپیماهای برقی دیگر خیال نیستند، بلکه به واقعیت نزدیک می شوند.

به دوران پروازهای سبز نزدیک شدیم
تین نیوز |

صنعت هوانوردی به طور فعال برای دستیابی به انتشار کربن صفر خالص تلاش می کند و اکنون هواپیماهای برقی دیگر خیال نیستند، بلکه به واقعیت نزدیک می شوند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اکنون، ایرلاینزها، تولیدکنندگان و کارآفرینان در حال رقابت برای ساخت هواپیماهایی هستند که نیروی مورد نیاز خود را از باتری تامین کنند و با این تلاش ها، وعده پروازهای بی صداتر، تمیزتر و کارآمدتر را به واقعیت نزدیک تر می کنند. در این میان، زیرساخت ها نیز در حال پیشرفت هستند. اولین شبکه شارژ عمومی برای هواپیماهای برقی را شرکت «ایروولت» (Aerovolt) در بریتانیا معرفی کرده است و در حال حاضر در ۶ فرودگاه در امتداد ساحل جنوبی بریتانیا عملیاتی شدند.

نوآوری سبز

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)، بخش هوانوردی حدود ۲ تا ۳ درصد از انتشار کربن در سراسر جهان را تشکیل می دهد، رقمی که احتمالا با افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی در دهه های آینده افزایش خواهد یافت.

با توجه به درخواست دولت ها، سازمان های محیط زیست و مسافران برای اقدامات سبز، این بخش تحت فشار فزاینده ای برای کاهش تاثیرات زیست محیطی خود قرار دارد. در حالی که سوخت پایدار هوانوردی (SAF) به عنوان  پاسخی کوتاه مدت غالب بوده است اما تمرکز به سمت هواپیماهای برقی است که به عنوان تغییردهنده بالقوه بلندمدت، به ویژه برای پروازهای کوتاه مدت و منطقه ای که از جمله پرمصرف ترین پروازهای کربنی در هر مایل محسوب می شوند.

این تغییر در بخش هوانوردی توسط نام های مشهور زیادی در حال وقوع است. تعداد زیادی از استارت آپ ها و اپراتورهای منطقه ای برای ایجاد فضایی در این بازار نوظهور با هم رقابت می کنند. «ویدرو» (Widerøe)، با همکاری رولز-رویس و «تکنام» (Tecnam)، قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ اولین سرویس هواپیمایی منطقه ای تمام برقی جهان را ایجاد کند. در آمریکای شمالی و آسیا، پروژه های هواپیماهای مسافربری کوچک تر با هدف جایگزینی پروازهای کوتاه مدت منظم بین شهرها با گزینه های آرام تر و سبزتر، سرعت می گیرند. 

مسافران و هواپیماهای سبز

مسافران ممکن است از کابین های آرام تر، هزینه های عملیاتی کمتر که ممکن است منجر به قیمت بلیط پایین تر شود و اطمینان از اینکه هنگام پرواز با هواپیمای برقی، رد کربن کمتری از خود به جا می گذارند، بهره مند شوند.

پذیرش زودهنگام راه حل های برقی خطوط هوایی ممکن است برای آنها مزیت رقابتی ایجاد کند، زیرا انتخاب های آگاهانه در مورد آب وهوا هنگام برنامه ریزی سفر اهمیت بیشتری پیدا می کنند. 

در حالی که ایرلاینزها و تولیدکنندگان با آزمایش و زیرساخت ها پیش می روند، سوالی مهم همچنان باقی است؛ «آیا برای سفر کوتاه بعدی خود، پرواز با هواپیمایی برقی را انتخاب خواهید کرد؟».

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.