| کد خبر: 29518 |

الحاق ۸ هکتار زمین به فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه / افزایش ۳ برابری اعتبارات فرودگاه در سال جاری

تین نیوز | مدیرعامل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه از الحاق هشت هکتار زمین به این فرودگاه در آینده نزدیک و هم‌چنین افزایش سه برابری اعتبارات آن در سال جاری خبرداد.
 
پیمان شرفایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهارداشت: فرودگاه کرمانشاه دارای ۲۳۷ هکتار مساحت با دو ترمینال داخلی به مساحت ۷۳۲۰ متر و خارجی به مساحت ۲۴۰۰ متر است و به زودی نیز هشت هکتار زمین دیگر به آنها الحاق می‌شود.
 
فرودگاه کرمانشاه هاب غرب کشور است 
شرفایی افزود: این فرودگاه، فرودگاه هاب غرب کشور است و به استان‌های غربی در مسیرهای داخلی و خارجی سرویس ارائه می‌کند.
 
وی تصریح کرد:  استان‌های غربی نیز دارای فرودگاه هستند اما به دلیل ظرفیت بالای پروازهای این فرودگاه اغلب مبدا پرواز مسافران استان‌های غربی است و هفته‌ای بیش از ۱۰۰ پرواز از این فرودگاه صورت می‌گیرد.
 
مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی استان کرمانشاه گفت: این فرودگاه، تنها فرودگاه غرب کشور برای پروازهای خارجی است و از چهار سال گذشته تاکنون شاهد ۱۸۵ درصد رشد پروازی و در نیمه نخست امسال  دو هزار و ۳۴۴ پرواز داخلی و خارجی از این فرودگاه صورت گرفته است.
 
رشد ۱۶ درصدی پروازها در فرودگاه کرمانشاه
 شرفایی از رشد ۱۶ درصدی پروازها در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت ۲۴۲ هزار و ۸۸۴ مسافر داخلی و خارجی از طریق فرودگاه کرمانشاه جابه‌جا شده‌اند.
 
وی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی اعزام و پذیرش مسافر نیز در نیمه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در همین مدت یک هزار و ۸۰۰ تن بار همراه هم از طریق فرودگاه کرمانشاه جابه‌جا شده است که نسبت به مدت مشابه رشد ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.
 
مدیرعامل فرودگاه کرمانشاه از رشد بیش از سه برابری اعتبارات امسال این فرودگاه نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: تمام درآمدهای واریزی فرودگاه به خزانه برای توسعه و تجهیز فرودگاه‌ها هزینه می‌شود اما از نظر اعتبارات سال گذشته دو دو دهم میلیارد تومان اعتبار داشتیم که امسال به هفت و نیم میلیارد تومان رسیده است.
 
پیگیر راه‌اندازی پرواز نجف اشرف هستیم 
وی گفت: تعداد پروازهای ما روبه افزایش است و اخیرا نیز پرواز مشهد از چهار به هشت پرواز در هفته رسیده است.
 
شرفایی تصریح کرد: هم‌اکنون ما در مسیرهای تهران، عسلویه، مشهد، کیش، استانبول و جده پروازهای فعال داریم.
 
وی در خصوص راه‌اندازی  پرواز نجف نیز گفت: این پرواز  را در گذشته و به سختی فعال کردیم که به دلیل استقبال کم، جمع شد اما چنانچه ظرفیت آن افزایش یابد آن را دوباره راه‌اندازی می‌کنیم.
 
وی تقویت زیرساخت‌های فرودگاهی را یکی از مهمترین عوامل در رشد مسافر و هم‌چنین توسعه صنعت گردشگری استان کرمانشاه دانست و گفت: هم‌اکنون ترمینال پروازهای ورودی با ۱۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و احداث طبقه فوقانی آن هم در حال انجام است.
 
وی از توسعه ایستگاه‌‌های زمینی با ۳۱ میلیارد ریال اعتبار خبرداد و گفت: امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
 
خریداری دو دستگاه اطفای حریق و نجات فرودگاهی با ۳۶۰ قلم تجهیزات امداد و نجات

 مدیرعامل فرودگاه کرمانشاه عنوان کرد: سال گذشته و امسال دو دستگاه خودرو که جزء خودروهای محدود در اطفای حریق و نجات فرودگاهی هستند، با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان برای فرودگاه کرمانشاه خریداری کرده‌ایم که در  این خودرو نجات فرودگاهی ۳۶۰ قلم تجهیزات نجات وجود دارد و این تجهیزات  با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال در نیمه نخست سال خریداری شده و قابل بهره‌برداری است.
 
وی از بهسازی ترمینال حج و خارجی مستهلک شده با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال خبرداد و افزود: امیدواریم این پروژه تا زمان حج عمره قابل بهره‌برداری شود.
 
وی از موفقیت‌های فرودگاه کرمانشاه خبرداد و گفت:  فرودگاه کرمانشاه در نیمه نخست سال موفق به کسب گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ و ۲۰۰۸ شد و جزو معدود فرودگاه‌هایی است که این گواهینامه را کسب کرده‌ است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نان برنجی 0 0

    اولا مدیر کل فرودگاه بعد هم این همه افاضات نشود آفتابه لگن هفت دست، شام و نهار هیچی!!۱ همین هفته قبل مردم از معطلی تو فرودگاه شما شاکی بودند

  • 0 0

    در پاسخ نان برنجی اولا: لازم قبل از اظهار نظر لازم است اندکی مطالعه داشته باشید دوما: اکثریت تاخیرهای پروازها ارتباط مستقیم با ایرلانها و مشکلات فنی هواپیماها ناشی می شود نه تجهزات ناوبری فرودگاه که مدیر آن قسمت پاسخگو باشد