| کد خبر: 262333 |

◄ قبرستان هواپیماها در مهرآباد؛ سیستم تعمیر هواپیما در کشور معیوب است؟

در همه دنیا وقتی هواپیماها عمر مفید خود را سپری می کنند برای بازیافت در پارکینگی مخصوص مستقر می شوند.

تین نیوز

وجود هواپیماهای از رده خارج نشانگر بی کفایتی سیستم تعمیرات هواپیما و یا بی کفایتی شرکت های دانش بنیان نیست.

به گزارش تین نیوز، رئیس یک شرکت شبیه ساز پرواز این مطلب را پس از آن بیان کرد که وزیر صمت در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان گفت « در فرودگاه مهرآباد قبرستانی از هواپیماهای زمین گیر وجود دارد که وقتی دلیل را سوال می کنیم می گویند به دلیل تحریم و مسائل دیگر این هواپیماها دارای نقص فنی هستند و مثلا موتور ندارند، از شرکت های دانش بنیان می خواهم این مسائل را حل کنند» .

بیشتر بخوانید:

آیا هوانوردی ایران به پایان خط رسیده است؟

ایرج ابراهیمی با توجه به این اظهارات عباس علی آبادی به تین نیوز گفت: در درجه اول مسئولان باید بدانند در همه دنیا وقتی هواپیماها عمر مفید خود را سپری می کنند برای بازیافت در پارکینگی مخصوص مستقر می شوند و وجود هواپیماهای از رده خارج نشان از بی کفایتی سیستم تعمیرات و یا بی کفایتی شرکت های دانش بنیان نیست.

این کارشناس صنعت هوانوردی افزود: ضمنا شرکت های دانش بنیان از نظر فنی می توانند بسیاری از مشکلات هواپیماهای غیرپروازی را حل کنند ولی لازم است چند کار به ترتیب زیر انجام شود.

۱. نیازهای تعمیراتی و بازسازی باید تجمیع شود تا تهیه تسترها و ابزار مخصوص با صرفه شود.

۲. تسترهای لازم تهیه یا طراحی و ساخته شوند.

۳. لحاظ کردن استاندارد ها مانند TSO و تاییدیه دفتر طراحی و ساخت و صلاحیت پرواز سازمان اهمیت داده شود.

ابراهیمی عنوان کرد: در شرایط حال حاضر شرکت های هواپیمایی به صورت پراکنده در پی حل مشکلات خود به این نقطه می رسند که صرف نمی کند و تعمیر این تجهیزات صرفه اقتصادی ندارد.

وی گفت: در مراجعاتی که برای تعمیر یا حل مشکل برخی تجهیزات به شرکت دانش بنیان بنده شده است این نتیجه به دست آمد که برای انجام یک کار اصولی با رعایت استانداردها و در عین حال لحاظ کردن صرفه اقتصادی، لازم است تعداد تجهیزات همه شرکت های هواپیمایی با هم جمع شده تا در نهایت کاری با کیفیت و باصرفه انجام پذیرد.

به گفته وی، راه اندازی امکانات برای تعمیر یک یا دو دستگاه برای یک شرکت هواپیمایی، صرفه اقتصادی ندارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عباس 0 0

    بی توجه دولت به توانمندان صنعت حمل ونقل مسافری جاده ای ،باین وضع گرانی دیگر بنیه ی مالی برای دارندگان ناوگان برای تعمیرات ونگهداری نمانده و رو به منقرضاست

  • ناشناس 0 0

    این بابا صاحب شرکت دانش بنیانه؟! وزیر علت زمینگیر شدن هواپیماها رو پرسیده ، گفتند قطعات نیست ، نه حرف از هواپیما از رده خارج بوده نه عدم توان تعمیر ، فاز این بابا چی بوده نمی‌دونم ، این رسانه فازش چیه؟؟؟

  • علیمراد 0 0

    وقتی سازمان مسئول تصدی گری _ حاکمیتی سازمان هواپیمایی کشوری اجازه ورود چنین هواپیماهایی را صادره می‌کنه ، حاصل اش هم چیزی غیر این نخواهد بود .

  • تنها 1 0

    پس چطوره که بعضی مدیران مسئول میان تریبون مسگیرن که ای ما هواپیما درست کردیم که روسیه و کشورهای همجوار هم به ما مراجعه کردن از این طرف هم مینالید که مهراباد شده قبرستان هواپیما که بخاطر قطعات جزعی خوابیدن الان کدومو باور کنیم اینو که خرابن یا اینو که درست میکنن و خودشون قطعه تولید میکنن یکی پیدا میشه تو ایران یه کلمه راست و حسینی حرف بزنه چرا همش دوست دارن دروغ دروغ پشت دروغ بکن اخرشم هیچی به هیچی

  • ناشناس 0 0

    همه چیزه این کشور بی سروسامان شده مسئولین شرق گرا ازغرب می ترسند برن ببین چینی ها روس ها چه کار می کنند یا بگیرن البته اگه تحویل بگیرن