| کد خبر: 254441 |

توان تولید هزار نوع قطعه هواپیما و هلیکوپتر در ایران

در کمتر از 100 روز گذشته 11 فروند انواع تایپ هواپیمای زمین‌گیر به ناوگان هوایی کشورمان بازگشت.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از برگشت 11 فروند هواپیمای زمین‌گیر به ناوگان هواپیمایی کشوری خبر داد، گفت: در حال حاضر در کشورمان به توان تولید هزار انواع قطعه هواپیما و هلیکوپتر دست پیدا کرده‌ایم.

به گزارش تین نیوز ، جعفر یازرلو در گفت‌و‌گو با ایلنا به ناوگان هوایی فعال کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در کمتر از 100 روز گذشته 11 فروند انواع تایپ هواپیمای زمین‌گیر به ناوگان هوایی کشورمان بازگشت.

وی ادامه داد: در این مدت پس از تعمیرات تخصصی و اورهال، 4 فروند هواپیمای زمین‌گیر به ایران‌ایر، 3 فروند هواپیمای زمین‌گیر به شرکت آسمان، 2 فروند هواپیمای زمین‌گیر به شرکت معراج، یک هواپیما به شرکت سپهران و یک هواپیما هم یه شرکت کیش ایر برگشته است. در شرکت هواپیمایی آسمان دو بویینگ 737 بعد از انجام بازرسی‌های سنگین و تامین دو دستگاه موتور و همچنین با تامین موتور، یک فروند فوکر 100 به مدار برگشت. همچنین در شرکت هواپیمایی ایران ایر یک ایرباس A319 با چک سنگین S و C به ناوگان این شرکت بازگشت و همچنین 3 فروند هواپیمای ATR زمین‌گیر این شرکت عملیاتی شدند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه تمام این هواپیماها در داخل کشور از سوی متخصصان داخلی تعمیر و اورهال شده‌اند، گفت: تعمیر و اورهال تمام این هواپیما به دست متخصصان ایرانی انجام شده و امروز در کشورمان با توان شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان 1000 نوع قطعه مورد نیاز هواپیما و هلیکوپتر تولید و ساخته می‌شود.

یازرلو با اشاره به تعداد ناوگان فعال در بخش مسافری صنعت هوانوردی کشور اظهار داشت: آمار تعداد هواپیماهای فعال در حال تغییر است چراکه با توان داخلی و تامین قطعات هواپیماهای زمین‌گیر علمیاتی می‌شوند اما طبق آخرین گزارش ارائه شده از سوی رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حال حاضر در مجموع شرکت‌های هواپیمایی حدود 171 فروند هواپیما فعال و عملیاتی هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.