| کد خبر: 257124 |

قیمت بلیت پروازهای بوشهر نجومی است

عرضه قطره چکانی و نوسان قیمت از سوی برخی شرکت های هواپیمایی و در نتیجه آن رشد قیمت بلیط هواپیما در تعطیلات نوروزی و اکنون تابستانی به معضلی ادامه دار برای مردم استان بوشهر که از خط ریلی هم بهره ای ندارند، تبدیل شده است.

تین نیوز

اگرچه برخی از مسئولان از کاهش قیمت بلیط هواپیما نسبت به ماه های گذشته خبر داده اند، اما اکنون شاهد هستیم که مسافران هنگام دریافت بلیط با گرانی مواجه می شوند. در این شرایط سفر هوایی برای بسیاری از مردم عادی مقرون به صرفه نیست و شاید بتوان گفت این نوع سفر کم کم به انحصار کارکنان دولت برای انجام ماموریت های اداری که قرار نیست هزینه ای از جیب بپردازند، در خواهد آمد.

 

به گزارش تین نیوز، یکی از شهروندان بوشهری در گفت وگو با ایسنا می گوید: طبق اعلام مسئولین قرار بود که قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا نکند، اما اکنون تمام شرکت ها به طور رسمی در سایت های فروش بلیت  را با چندین برابر قیمت و به صورت قطره چکانی عرضه می کنند.

رضایی اضافه می کند: قیمت بالا از یک طرف و کمبود عرضه از طرف دیگر برای منِ بیمار مشکل ساز شده است. من برای درمان مجبورم هر ماه به پایتخت سفر کنم. در این شرایط باید ۲ هفته قبل از سفر به فکر تهیه بلیط باشم چرا که با توجه به افزایش میزان تقاضا و همچنین عرضه قطره چکانی بلیط از سوی برخی از آژانس ها و شرکت های هواپیمایی، بلیط یا کمیاب شده است و یا نایاب.

او عنوان می کند: برایم عجیب است بارها پیش آمده که برای تهیه بلیط با مشکل مواجه بوده ام، اما پس از یافتن بلیط در نتیجه کنسلی یا خرید بلیط از طریق مجاری دیگر غیر از سامانه های فروش شرکت ها وقتی سوار هواپیما شده ام، صندلی های خالی زیادی دیده ام!

به گفته این شهروند بوشهری، برای سفر بوشهر به تهران بلیط با قیمتی کمتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پیدا نمی شود و من به دلیل مشکلات جسمی نمی توانم هر ماه به صورت زمینی به تهران بروم. قطاری هم وجود ندارد که با خیال راحت بتوانم سفر کنم، تنها گزینه من هواپیما است، آن هم که کمرم زیر بار قیمت های نجومی اش خم شده است.

قیمت بلیت پرواز بوشهر

گشت و گذاری در سایت های اینترنتی فروش بلیط هواپیما نشان می دهد که موضوع کاهش عرضه بلیط هواپیما که از ماه ها پیش مطرح بوده است، همچنان ادامه دارد. تاجایی که اولین بلیط موجود برای هفته آینده است آن هم با حداقل قیمت ۲ میلیون و ۱۸۶ هزار تومان!

مدیر یکی از آژانس مسافرتی در شهر بوشهر به ایسنا می گوید: معتقدم جلوگیری از فروش و عرضه بلیط های هواپیما از سوی برخی ایرلاین ها تعمدی و با انگیزه فروش گران تر است. اینکه برخی از آن ها می گوید عرضه قطره چکانی بلیط به علت کنسل شدن سفر از سوی مسافران است، ادعایی واهی به نظر می رسد؛ چرا که هر مسافری قصد کنسل کردن سفر خود را داشته باشد تنها سه روز منتهی به انجام پرواز می تواند این کار را انجام دهد، اما اپراتورها و ما آژانس داران در حالی که به طور مرتب سایت های اینترنتی فروش را چک می کنیم، اما نمی توانیم بلیطی تهیه کنیم!

وی یادآور می شود: ماه گذشته برای یکی از مشتریان می خواستم در تاریخی معین بلیط سفر به مشهد تهیه کنم. اما هر چه از دو هفته قبل از تاریخ سفر، جست وجو می کردم بلیطی پیدا نمی شد تا اینکه در نهایت یک روز مانده به آن تاریخ موفق به تهیه یک بلیط یک طرفه به مقصد مشهد با مبلغ یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شدم!

امید می رود مسئولان و مسئولان حوزه اقتصادی استان بوشهر با توجه نزدیک شدن به فصل تعطیلات تابستانی و افزایش تقاضاهای مردمی برای خرید بلیط هواپیما، رفع این مشکل را با سرعت بیشتری در دستور کار خود قرار دهند. چرا که بی بهره بودن از خط ریلی در استانی که سالانه میزبان میلیون ها مسافر از نقاط مختلف کشور است خود به تنهایی آسیب جدی به گردشگری وارد می کند.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.