| کد خبر: 257022 |

برخورد با فروش چارتری بلیت ‌هواپیما مطابق بخشنامه؛ فروش بلیت رصد می‌ شود

دو روز بعد از پایان مهلت شرکت های هواپیمایی درباره ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در ۶ مسیر، رییس سازمان هواپیمایی از برخورد با شرکت های هواپیمایی متخلف خبر داد و گفت: فروش چارتری بلیت هواپیما در مسیرهای ممنوعه رصد می شود.

تین نیوز

دو روز بعد از پایان مهلت شرکت های هواپیمایی درباره ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در ۶ مسیر، رییس سازمان هواپیمایی از برخورد با شرکت های هواپیمایی متخلف خبر داد و گفت: فروش چارتری بلیت هواپیما در مسیرهای ممنوعه رصد می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، یک سال پس از ابلاغ بخشنامه سازمان هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به ۶ مقصد پرتقاضا، اول خرداد ماه امسال در تذکر دوباره دو هفته به شرکت های هواپیمایی مهلت داده شد تا تمام قراردادهای چارتری خود را ابطال و نتیجه را به مسافران اعلام کنند.

بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری، فروش چارتری بلیت در مسیرهای تهران- مشهد، تهران- اصفهان، تهران- شیراز، تهران- اهواز، تهران- بندرعباس و تهران- تبریز از روز ۱۴ خرداد ممنوع شده است، اما بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا از فروش بلیت در این مسیرها، همچنان برخی چارترکنندگان به گران فروشی در این مسیرها ادامه می دهند.

در همین راستا، «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی کشور روز سه شنبه  گفت: در ابلاغیه سازمان وضعیت برخورد با شرکت های هواپیمایی که قراردادهای چارتری خود را لغو نکرده باشند، توضیح داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه فرآیند بعد از تداوم تخلف فروش چارتری مشخص است، افزود: برخورد قانونی با تخلفات شرکت های هواپیمایی در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی است. فروش بلیت چارتری در مسیرهای ممنوع نیز از سوی سازمان رصد می شود.

 سازمان هواپیمایی در این بخشنامه تذکر می دهد که در صورت ارائه هر گونه بلیت چارتری در مسیرهای یاد شده، مجوز پروازی آن شرکت در مسیرهای مذکور تعلیق می شود.

مدیرعامل یکی از شرکت های هواپیمایی پیش تر گفته بود: ۹۵ درصد مسیرهایی هوایی در دست چارترکنندگان است، وقتی مسیری چارتری است، احتمال تاخیر افزایش خواهد داشت و حتی ممکن است چارترکننده تاخیر را به اطلاع مسافران نرساند. حتی مواردی بوده است که هزینه های استرداد بلیت هم از سوی چارترکننده پرداخت نشده است و مسافر در نهایت تمام این کم کاری ها و تخلفات را از چشم ایرلاین و شرکت هواپیمایی می بیند. این در حالی است که ایرلاین حتی اطلاعی از فروش و قیمت بلیت ندارد؛ شرکت های هواپیمایی هم از ترس اینکه مبادا دخل و خرجشان با هم جور نیاید به صورت سه ماهه یا سالانه مسیرهای پروازی را به چارترکنندگان می فروشند و نهایتاً این مسافر است که در زمان تاخیر و ابطال پرواز نمی داند حق خود را از کجا و چه کسی بگیرد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.