| کد خبر: 242290 |

زمان پروازهای حج اعلام شد

معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد: پروازهای حج تمتع از نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

تین نیوز

سفر حج پس از دو سال وقفه، امسال با حضور یک میلیون زائر برگزار می‌شود. معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفته بنابر اعلام عربستان، سهمیه ایران در حج پیش ‌رو ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اکبر رضایی در شورای برنامه‌ریزی بعثه و حج گفت که درخواست اختصاص سهمیه اضافی به میزان پنج‌هزار نفر برای وزارت حج عربستان ارسال خواهد شد.

او  با اشاره به این‌که کارگروه‌های مختلف حج فعال شده و در حال پیگیری امور محوله هستند، افزود: نیمه دوم خردادماه اولین پروازها به مقصد سرزمین وحی انجام خواهد شد و در این خصوص در حال رایزنی با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) هستیم.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت همچنین از متقاضیان تشرف به سرزمین وحی که در سال ۹۹ ثبت‌نام و هزینه کرده‌اند، خواست تا به اطلاعیه‌ها و نکاتی که سازمان حج و زیارت توسط منابع رسمی خبری درباره حج آینده منعکس می‌کند توجه داشته باشند تا فرآیند شکل‌گیری کاروان‌ها و شروع آموزش‌ها برای دست‌اندرکاران و زائران هر چه زودتر اجرایی شود.

عربستان پس از دو سال وقفه در پذیرش حجاج خارجی و برگزاری مراسم واجب حج با جمعیتی محدود از ساکنان داخل این کشور، امسال تصمیم گرفت حج تمتع را با حضور یک میلیون نفر برگزار کند. بنا بر اعلام مقامات حج کشور عربستان، سهمیه زائران خارجی امسال حدود ۸۵۰ هزار نفر خواهد بود.

عربستان برای پذیرش زائران در حج تمتع امسال سه شرط تعیین کرده است؛ زائران زیر ۶۵ سال باشند، واکسن‌های مورد تایید این کشور را تزریق کرده باشند و گواهی منفی تست کرونا را با ۷۲ ساعت اعتبار همراه داشته باشند.

سازمان حج و زیارت نیز اولویت اعزام را به افرادی داده که برای حج ۱۳۹۹ ثبت‌نام کرده و هزینه کامل این سفر در آن سال را پرداخته‌اند. بنا بر آخرین اعلام سازمان حج و زیارت بیش از ۷۲ هزار نفر در این نوبت قرار دارند. این سازمان همچنین گفته است این افراد در صورت انصراف، امتیاز خود (تثبیت نرخ ارز) را از دست می‌دهند و به روند عادی و اولویت اعزام برمی‌گردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.