| کد خبر: 241893 |

از سرگیری پروازهای سوریه-ساری از ۱۵ اردیبهشت

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت که سفر هوایی مردم مازندران و مشتاقان زیارت بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س) از فرودگاه دشت‌ناز ساری بعد از سال‌ها وقفه از ۱۵ اردیبهشت سال جاری از سرگرفته می‌شود.

تین نیوز

عباس اسمعیلی با بیان این که سفر زائران مازندرانی به سوریه از اواخر دی ماه سال گذشته بعد از سال‌ها وقفه با سفر هوایی از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران ادامه پیدا کرد، افزود: با تصمیمات اتخاذ شده قرار است ادامه این سفرهای هوایی از اردیبهشت امسال از فرودگاه دشت ناز انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با بیان این که در زمان حاضر هزینه سفر یک زائر مازندرانی به سوریه حدود ۹ میلیون تومان است، خاطر نشان کرد: به طور حتم با صدور مجوز پرواز مستقیم دشت ناز به دمشق هزینه سفر زائران مازندرانی کاهش خواهد یافت.

مدیرکل حج و زیارت مازندران گفت : سفر زائران به دمشق انفرادی نیست و به صورت کاروانی انجام می‌شود و در ماه‌های گذشته ۲ کاروان از مازندران برای زیارت بارگاه ملکوتی حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) به کشور سوریه اعزام شدند.

وی با بیان این که سفر زائران مازندرانی به سوریه در راستای تفاهم‌نامه سازمان حج و زیارت ایران با طرف سوری برای اعزام سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی به آن کشور صورت می‌گیرد، اضافه کرد : در هفته‌های گذشته اقدامات اجرایی برای آغاز دوباره این سفرها و فراهم نمودن امکانات و مقدمات لازم مانند اقامت، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، بیمه، امکانات و خدمات بهداشتی و پزشکی، هماهنگی‌های مربوط به پروازهای هوایی از سوی حج و زیارت مازندران انجام شد.

اسمعیلی با بیان این که استقبال و سفر مردم مازندران در نوروز ۱۴۰۱ به عتبات عالیات چشمگیر بود، گفت : از یکم تا دوازدهم فروردین امسال حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر از طریق فرودگاه دشت ناز به کشور عراق سفر کردند.

در استان مازندران ۲۳۰ مرکز زیارتی حج و زیارت فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.