| کد خبر: 238113 |

◄ مسیر پروازهای عبوری از فضای کشور افزایش می‌یابد

با هدف افزایش درآمد ارزی، وزارت راه و شهرسازی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح موظف به افزایش مسیرهای پروازی و تسهیل عبور و مرور پروازهای بین‌المللی از فضای جمهوری اسلامی ایران شد.

تین نیوز

با هدف افزایش درآمد ارزی، وزارت راه و شهرسازی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح موظف به افزایش مسیرهای پروازی و تسهیل عبور و مرور پروازهای بین‌المللی از فضای جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایرنا، دولت سیزدهم امروز (یکشنبه) نخستین لایحه بودجه خود با سقف ۳۶۳۱ هزار میلیارد تومان را تقدیم مجلس کرد.

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱، به‌منظور افزایش مسیرهای پروازی و تسهیل عبور و مرور پروازهای بین‌المللی از فضای جمهوری اسلامی ایران و افزایش درآمدهای ارزی، با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت راه و شهرسازی مسیرهای پروازی اصلاح و افزایش یافته و ۵۰ درصد درآمد حاصل از این افزایش پرواز در اختیار صندوق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و ۵۰ درصد دیگر در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، مجموع پروازهای عبوری از آسمان ایران از ابتدای امسال تا پایان مهرماه به ۸۰ هزار و ۹۹۴ سورتی پرواز رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۶۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

در حالی که در مدت مشابه سال قبل (هفت ماهه ۱۳۹۹) مجموع پروازهای عبوری ۵۲ هزار و ۱۱۹ سورتی بوده است که افزایش ۶۴.۳ درصدی را نشان می دهد.

شاخص پروازهای عبوری در خرداد امسال با عبور هشت‌هزار هواپیما از فضای ایران، کمترین میزان پروازهای عبوری را ثبت کرده است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.