| کد خبر: 236668 |

◄ پایان بهانه برای گران فروشی قیمت بلیت هواپیما

در پروتکل اخیر ابلاغ شده آمده است که از ابتدای آذرماه محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی از ابتدای آذر ماه برداشته می‌شود و ایرلاین‌ها می‌توانند برای ۱۰۰ درصد ظرفیت خود در پروازها بلیت‌فروشی کنند.

تین نیوز

براساس آنچه که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود در صورت حذف محدودیت پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و قیمت بلیت هواپیما کاهش پیدا خواهد کرد و با توجه به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی جدید که از اول آذرماه اجرا می‌شود باید دید این اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رستم قاسمی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه آهن در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که چرا تاکنون تکلیف قیمت بلیت هواپیما مشخص نشده و ایرلاین‌ها بدون داشتن مصوبه و اختیار قانونی اقدام به افزایش نرخ پروازهای داخلی کرده‌اند، اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی افزایش یافته بود که امیدواریم با بهبود شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و برداشته شدن این محدودیت بتوانیم قیمت بلیت هواپیما را تعدیل کنیم.

بیشتر بخوانید:

جلسات کمیسیون عمران درباره قیمت بلیت هواپیما نتیجه نداد

قیمت بلیت هواپیما کاهش می یابد

وی اضافه کرد: محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اتفاق افتاده که هم اکنون در جلسات این ستاد در حال بحث و بررسی برای اعمال تغییرات است.

این اظهارات وزیر در حالی مطرح شده است که در پروتکل اخیر ابلاغ شده آمده است که از ابتدای آذرماه محدودیت پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در پروازهای داخلی از ابتدای آذر ماه برداشته می‌شود و ایرلاین‌ها می‌توانند برای ۱۰۰ درصد ظرفیت خود در پروازها بلیت‌فروشی کنند.

در این پروتکل آمده است که محدودیت ظرفیت حمل مسافر توسط قطار، اتوبوس و هواپیما با توجه به وضعیت پوشش واکسیناسیون عمومی و براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا در نظر گرفته خواهد شد که در تبصره ۱ مصوبه اخیر آمده است که پذیرش مسافر در سفرهای برون شهری (شناورها، اتوبوس‌ها و قطار) حداکثر ۸۰ درصد ظرفیت خواهد بود تا زمانی که پوشش واکسیناسیون عمومی به بیش از ۸۰ درصد برسد و در آن زمان ظرفیت پذیرش در این بخش‌ها به ۱۰۰ درصد خواهد رسید اما در هواپیما پذیرش مسافر ۱۰۰ درصد است. البته کوپه‌های قطار برای خانواده‌ها شامل محدودیت مذکور نیست.

حالا باید دید که قیمت بلیت هواپیما در ابتدای تیرماه بدون مصوبه قانونی و تایید شورای عالی هواپیمایی افزایش یافته بود به نرخ مصوب قانونی خود (نرخ‌نامه آبان‌ماه سال گذشته) برمی‌گردد یا آنکه شرکت‌های هواپیمایی بهانه دیگری برای گران‌فروشی و افزایش قیمت بلیت هواپیما می‌تراشند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.