| کد خبر: 232539 |

قیمت بلیت پروازهای تهران-مشهد همچنان میلیونی است

در حالی که سخنگوی سازمان هواپیمایی از لغو افزایش قیمت بلیت هواپیما و الزام ایرلاین ها به بازگرداندن مبلغ اضافه خبر می دهد، اما شرکت های هواپیمایی همچنان به فروش میلیونی بلیت اقدام می کنند.

تین نیوز

در حالی که سخنگوی سازمان هواپیمایی از لغو افزایش قیمت بلیت هواپیما و الزام ایرلاین ها به بازگرداندن مبلغ اضافه خبر می دهد، اما شرکت های هواپیمایی همچنان به فروش میلیونی بلیت اقدام می کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، در روزهای اخیر موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما در آستانه روز میلاد امام رضا (ع) سبب شد تا سازمان هواپیمایی کشوری به این موضوع ورود کرده و ایرلاین‌ها را به بازگرداندن قیمت‌ها به نرخ نامه توافق شده ملزم کند.

محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز ساعتی قبل گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، تلاش سازمان هواپیمایی کشوری و پیگیری رسانه‌ها، قیمت بلیت هواپیما به نرخ قبل بازگشت و افزایش قیمت بلیت منتفی شد.

بیشتر بخوانید:

مخالفت هواپیمایی کشوری با افزایش قیمت بلیت هواپیما

برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما نداریم

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) موظف شدند مابه‌التفاوت قیمت بلیت را به مسافرانی که بلیت را گران خریدند، پرداخت کنند.

به گفته ذیبخش، مسافران برای دریافت این مابه التفاوت باید ابتدا به شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کرده و در صورت عدم دریافت پاسخ، شکایت خود را در سامانه شکایات مردمی سازمان هواپیمایی کشوری ثبت کنند تا سازمان این موضوع را پیگیری کند.

 طی ۲۴ ساعت اخیر، ایرلاین‌ها بدون اخذ مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری، اقدام به افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما کرده بودند که با فشار رسانه‌ها، سازمان هواپیمایی کشور این افزایش قیمت را غیر قانونی اعلام کرد.

با وجود اعلام سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر بازگشت قیمت‌های بلیت هواپیما به نرخ‌های قبل، اما همچنان قیمت بلیت پروازهای مشهد برای امشب (۳۱ خرداد) در نرخ‌های نجومی و تا یک میلیون تومان در حال فروش است.

قیمت بلیت پروازهای تهران-مشهد همچنان میلیونی است

 

وزیر راه: من از طریق رسانه‌ها متوجه افزایش قیمت بلیت هواپیما شدم

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی عصر امروز (۳۱ خرداد) دقایقی قبل در گفت وگو با رادیو پیام اظهار کرد: این افزایش قیمتی که در بلیت پروازهای داخلی رخ داد، بدون هیچ هماهنگی بوده و مراحل قانونی را طی نکرده بود.

وی افزود: من از طریق رسانه‌های مطلع شدم که چنین اقدامی صورت گرفته است؛ بلافاصله دستورات لازم داده شد و هواپیمایی کشوری هم این امر را متوقف کرد. بنابراین افزایش قیمت قانونی ای در کار نبوده و بازگشت قیمت‌ها به قبل، تصمیم به هنگامی بوده که اتخاذ شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره بازگرداندن مابه التفاوت نرخ‌ها آن دسته از مسافرانی که بلیت را با قیمت‌های بالا خریداری کرده اند، گفت: این دسته از مسافران با مراجعه به سامانه رسیدگی با شکایات از شرکت‌های هواپیمایی در وب سایت سازمان هواپیمایی کشوری، این اتفاق را پیگیری کنند.

ایرلاین‌ها افزایش قیمت بلیت نمی‌دهند؛ آژانس‌ها گران می‌کنند

اسلامی افزود: الزاماً شرکت‌های هواپیمایی مبادرت به افزایش بلیت نمی‌کنند آژانس‌ها بیشتر در این امر دخالت کنند؛ مسافران هم به سازمان هواپیمایی مراجعه کنند.

وزیر راه گفت: این اتفاق چند ساعت بیشتر نبود و ما بلافاصله ورود کردیم و جلوی ادامه دار شدن آن را گرفتیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.